Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
23. januar 2013 - 15:04 Der er 22 kommentarer

Mcafee firewall

Hej eksperten

Jeg har en firma pc hvorpå der er installeret en mcafee firewall lokalt på computeren
Den er låst med en kode, dvs jeg kan ikke komme ind og godkende evt. Programmer/Spil, som man installere på pc'en
Er der nogen herinde der ved om jeg på en måde kan omgå den? Evt disable den/finde kodeordet

Håber på en kan hjælpe

N.b. Det handler som sagt blot om at forwarde porte/tillade nye programmer, så de kan kører.

/ den fortvivlede ;-)
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2013 - 15:11 #1
kan du ikke bare starte den op i fejlsikret tistand og fjerne Mcafee den vej

m.v.h
23. januar 2013 - 15:11 #2
Hmmm ... firma pc ... så er der nok er grund til at den er låst !!!

Der er vist nogle IT regler i 'firmaet' mht. hvilke programmer (spil?) der må instaleres ?

Såååå - du skal nok ikke finde hjælp her :-(
Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
23. januar 2013 - 15:22 #3
Karise_larry
Du har en pointe, men jeg har dog fået, via firmaet, låst min TDC router op, så jeg kunne forwarde de porte der skulle bruges
Men du har ret, der r nok nogle gældende regler omkring programmer/spil....
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2013 - 15:44 #4
Spørg chefen i firmaet ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2013 - 16:11 #5
#4 Rigtig god ide.
Har du først fået dyret åbnet til virkeligheden, kunne der måske også snige sig noget andet ind, som der ikke bør ligge på en firma pc. Så det er en rigtig god ide at få rene linjer før man går i gang.
Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
23. januar 2013 - 16:43 #6
Det var ikke jeres holdninger til firma pc/ikke firma pc jeg bad om :-)

Nå men jeg har også en privat pc, hvor en har konfigureret den til mig med firewall på, hvordan gør jeg så?
Avatar billede Slettet bruger
23. januar 2013 - 17:33 #7
ja pas nu på

herregud man logger den af firmaets netværk og så kan du bruge den som du vil
når den kommer tilbage logger man den på netværket igen
sværere er det altså bare ikke

går sådan en firma pc død skyder man den via et image
det tager 30-40 minutter

det er der altså ingen kunsti
m.v.h
Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
23. januar 2013 - 20:00 #8
Det vil den desværre ikke.. :-(
Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
23. januar 2013 - 20:01 #9
Ingen der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2013 - 08:13 #10
hvad mener du

når den står i firmaet til firmaets server går man i kontrolpanel og logger sig af
nu har du fuld herredømme over den

det er sikkert administrator koden du skal have fat i

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2013 - 08:24 #11
#10 Din overordnede som der er foreslået ;-)

Fuld herredømme får han vel aldrig uden at få åbnet firewallen der er installeret. Prøver man at lukke den ned åbner det ikke for forbindelsen som jeg har forstået det, da internet forbindelsen så er blokeret.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2013 - 08:25 #12
jeg afmelder her nu (inden jeg ser noget jeg ikke bryder mig om)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2013 - 08:31 #13
Hov #9 Din overordnede som der er foreslået ;-) (skulle der stå)
Avatar billede lclemens Nybegynder
24. januar 2013 - 09:56 #14
#10

Man får ikke automatisk administrative rettigheder over computeren fordi man melder den ud af domænet. Man risikerer faktisk bare, at man slet ikke kan bruge computeren efterfølgende.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2013 - 11:07 #15
tak
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2013 - 11:11 #16
H_Tingleff

hvis man låner en pc med hjem er det vel bare en der ligesom er i overskud eller hvad
hvis det er en ordentlig chef ved han jo godt at der skal være virus program på den
hvorfor har du den med hjem

m.v.h
Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
02. oktober 2013 - 00:24 #17
tak
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2013 - 07:26 #18
ok
Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
02. oktober 2013 - 09:06 #19
velbekomme
Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
02. oktober 2013 - 09:07 #20
tak
håber point bliver delt ud nu
Avatar billede H_Tingleff Nybegynder
02. oktober 2013 - 09:08 #21
ok, jeg kan ik få den til at uddele point :-(
02. oktober 2013 - 09:12 #22
Video der viser [AccepterSvar] ->
http://gratisupload.dk/vis/63579/
www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo

(Og ikke til dig selv...)