Avatar billede Hr1980 Praktikant
22. januar 2013 - 09:07 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

afinstallerere et prg

hej jeg har været ved at afinstallere nogle programmer via kontrolpanel fjern program. jeg synes kun jeg har fjernet dem jeg vidste jeg kunne, men nu ligger der  kun nogle få programmer i listen, selvom der er langt flere på min pc. hvad gør jeg lige for at få listen ført ajour. det er windows 7 jeg sidder med. og de prg der ikke er på listen virker gotnok
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2013 - 09:11 #1
du kan bruge revo uninstaler tiol det

vælg freeware version

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2013 - 09:12 #2
men ofte kan ccleaner også gøre det

http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2013 - 09:18 #3
Hvis du først har afinstalleret kan Revo ikke fjerne det sidste, da det kører hele forløbet med afinstallation først og derefter renser i registrering og mapper.

CCleaner vil kunne finde rester af programmer i registreringen som ikke er der længere. Men det er min erfaring at det ikke fjerner mapper bagefter.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2013 - 09:25 #4
Men jeg er enig i at Revo er det, man altid bør afinstallere med, hvis der ikke er en tool til det program der også kan fjerne programmet.
Dem der programmerer er desværre ikke altid lige heldige med deres uninstaller del, der efterlader en hel del tilbage på pc selvom man tror det er fjernet.
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2013 - 09:48 #5
http://www.gratisimage.dk/image-74F2_50FE520D.jpg

sværere er det ikke

revo uninstaler virker IKKE ret godt i win 8
de har ikke gidet lave en freeware version til den

m.v.h
Avatar billede Hr1980 Praktikant
22. januar 2013 - 17:20 #6
okay, men hvorfor kan jeg ikke se dem i min standard windows 7. går ind under kontrolpanel og afinstallere program. iøvrigt virker det heller ikke med ccleaner. som nævnt slettede jeg nogle programmer og må jo åbenbart have nuppet et der skulle bruges af min pc. så what the fuck to do
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2013 - 22:55 #7
Har du forsøgt at system gendanne til før problem opstod?
Avatar billede Hr1980 Praktikant
22. januar 2013 - 23:47 #8
ja det lader sig ikke gøre.

jeg vil gerne have formateret pc på et tidspunkt og installere alt på ny. men nu er måske tidspunktet til det????
Avatar billede Hr1980 Praktikant
22. januar 2013 - 23:48 #9
og mit windows er forinstalleret og har ikke en cd med det, vil det stadig være der efter en formatering eller hvad gør jeg
Avatar billede 220661 Ekspert
22. januar 2013 - 23:59 #10
Har du ikke et recovery drev (D), som du kan gendanne pc fra?
Der kommer typisk i første optart billede en besked om hvilken taste der starter det.
På min Hp her var det F11 før jeg opgraderede.
Du bør lave en recovery cd. Der skulle være et værktøj med de programmer der følger med til at lave denne.
Avatar billede Hr1980 Praktikant
23. januar 2013 - 00:06 #11
nej desværre for den kunne ikke have det på en cd eller dvd. jeg husker ikke lige hvad jeg prævede at brænde på og da jeg så prøvede at lade køre back-up på en ekstern så fik jeg det ikke helt til at virke. jeg har dog måske haft held med at markere alt på pc og kopiere og så sætte ind på en ekstern. men kan ikke huske om det virkede og om alt kom med.

nogen bud på hvad der er gået galt og hvad jeg gør nu
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2013 - 00:20 #12
Du burde da kunne køre det fra harddisken hvis det stadig ligger på D drevet.
Det er ikke ualmindeligt at man skal bruge flere dvd'er til at lave en recovery disk (e).
Mener min søn brugte 3 stk til sin Win 7.
Avatar billede Hr1980 Praktikant
23. januar 2013 - 00:34 #13
okay. men er jeg heldig har jeg manuelt kopieret alt over på en ekstern ellers ikke. så hvad gør jeg ved situationen nu. mit problem med de manglende prg på listen løses hvis jeg formaterer pc, men kan jeg være sikker på at min eksterne har alt til gendannelse eller vil dette stadig ligge på pc selv efter en formatering
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2013 - 00:51 #14
Man kan ikke genskabe en pc på noget man manuelt har kopieret over.
Det skal forberedes og placeres korrekt, så det kommer i den rækkefølge det skal.
Det er det som programmet gør når man laver recovery diske.

De medfølgende programmer genetableres ved en gendannelse til fabriksindstilling.

Du har ikke nogle recovery diske, og det der ligger på din eksterne virker ikke siger du. Så du har kun dit d drev hvor recovery også ligger på som en mulighed for at gendanne til fabriksindstilliger.
Alle dine dokumenter mm der evt ligger på drev c bliver overskrevet, så hvis ikke du har det skal du lave backup før du går i gang.
Avatar billede Hr1980 Praktikant
23. januar 2013 - 08:56 #15
okau lad mig se om jeg forstår dig ret.

opsummeret så ligger mine programmer på  mit D drev (mener du  ikke C drev, for jeg har et c drev og et E drev, der er dvd drev)...

mit problem lige nu er at jeg har en mangelfuld liste over sletbare programmer, men hvis jeg laver en back-up over på en harddisk så har jeg dog gjort hvad jeg kan nu her. så formaterer jeg min bærbare og installerer herefter alt igen fra min eksterne harddisk hvor jeg har lagt back-upen??? og så satser jeg på at alt er ok???

skriv endelig med gode råd til fremførelsen og evt rettelser
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2013 - 09:11 #16
Du forstår det desværre helt forkert.

Dit recovery drev hvor du systemgendanner fra indeholder det samme, som da du for første gang åbnede din pc. Det vil sige Windows og de medfølgende programmer.
Det ligger pakket i skjulte filer og indkøres på c drevet når du kører recovery.
Alt på C drevet vil blive slettet ved denne aktion, så du skal tage backup af dine egne data.
Egne data kan du tage backup af ud på den eksterne disk.
MAn kan bruge noget der hedder let overførsel, men jeg kan ikke vejlede i det, da jeg ikke selv har brugt det.

Du burde kunne gendanne din pc til fabriksindtillinger ved at starte recovery fra det første skærmbillede og gendanne pc med image filen der ligger på D drevet.
Får du ikke en mulighed hvor der står recovery i første billede?
Evt F11 eller #12?
Avatar billede Hr1980 Praktikant
23. januar 2013 - 20:12 #17
Får du ikke en mulighed hvor der står recovery i første billede?
Evt F11 eller #12?

det ved jeg ike har ikke set mere på det idag. men jeg skal prøve at huske at starte op og trykke f11 eller f12 og se hvad muligheder jeg får.så poster jeg lige dem inden jeg foretager mig andet med en decideret formatering. men du mener mit D drev er skjult for mig og der ligger mit windows og lignende til gendannelse
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2013 - 20:29 #18
Du skal bare kigge på skærmen når den starter. Er det ikke dem jeg har beskrevet nytter det ikke at trykke på dem ;-)

Normalt er vigtige operativ filer skjulte ja.
For at se dem skal man ind i mappeindstilliger og gøre dem synlige.
Avatar billede Hr1980 Praktikant
23. januar 2013 - 20:34 #19
okay jeg prøver lige engang her i weekenden. du skal have mange tak for rigtige gode, fyldestgørende og professionelle råd samt en god tålmodighed til at forklare og guide mig
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2013 - 20:37 #20
Okay. Vi tales ved.
Kommer det til at virke for dig kan du til den tid eventuelt bruge dette svar at lukke med.
Avatar billede Hr1980 Praktikant
24. januar 2013 - 11:46 #21
Ok jeg har fået tilbud på at opgradere til windows 8 pro for 230kr skal jeg gøre det når jeg alligevel formaterer og geninstallerer eller er det spild. Skal bare bruge med mus til.
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2013 - 12:15 #22
læg den ind fra bunden

win 8 er en vista klon
den har superadministrator konto der skal deaktiveres
eller får du ikke lov til at lægge spil ind
classishell kan du bruge til hvis du vil have den til at ligne win 7 med skrivebord

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
24. januar 2013 - 12:21 #23
#21 Det er spild. Win 7 er et bedre system