Avatar billede slum1 Nybegynder
12. august 2001 - 00:19 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan tilslutter jeg min brænder

Jeg har fået en ældre brænder af en ven. Den skulle brænde med 2xhastighed. Problemet er bare at stikket/slottet (eller hvad det nu hedder!) i brænderen er et langt stik som ikke passer med det stik som ellers går til cd-romen. Jeg ved ikke om det er en Scsi brænder. Findes der et omformer-stik eller hvordan får jeg den tilsluttet?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. august 2001 - 00:24 #1
Hejsa.....

Det lyder som om at det er en SCSI brænder du har fået.......der findes, mig bekendt ikke nogen omformere.Du er nødt til at købe en SCSI-controller.Den kan du købe her:
www.edbpriser.dk

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
12. august 2001 - 00:25 #2
Det er højst sandsynligt en scsi brænder, du skal have en scsi adaptor se priser her: http://www.edbpriser.dk/hardware/scsi-kort.asp
Avatar billede perj Nybegynder
12. august 2001 - 00:35 #3
Prøv at spørge om ikke din ven også har SCSI-controleren liggende - måske skal han ikke længere selv bruge den :-)
Avatar billede arne_byste Nybegynder
12. august 2001 - 00:40 #4
ja, som de andre siger : du skal bruge en SCSI-controlller..
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
12. august 2001 - 00:51 #5
arne_byste>> Hvoffor er det liige du kommer med et svar 20minutter efter de andre som bare er en konstatering af at de vi andre siger er rigtigt?
Avatar billede slum1 Nybegynder
12. august 2001 - 00:54 #6
Kunne det f.eks være en Adaptec Ack eller Acard AEC til omkring 300 kr. jeg skal bruge? følger der kabel med?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. august 2001 - 01:01 #7
Det kommer helt an på hvor mange der skal pins til stikket? Det er nok en alm. SCSI brænder, så du vil kunne nøjes med at købe en af de billige..........der findes jo flere former for SCSI stik, så det er ret vigtigt at du køber den rigtige.......:-)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. august 2001 - 01:02 #8
Hvor mange pins even......jeg vil tro det er et 50 pins stik der skal til brænderen.....
Avatar billede slum1 Nybegynder
12. august 2001 - 01:07 #9
Hvad er pins?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. august 2001 - 01:18 #10
Det er de \"nåle\" der sidder inde i selve stikket.......du kan også tælle de huller er i stikket på brænderen...:o)
Avatar billede slum1 Nybegynder
12. august 2001 - 01:20 #11
Tak for hjælpen...o)
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
12. august 2001 - 01:45 #12
Takker for points.....glad for at kunne hjælpe...:o)