Avatar billede leander Nybegynder
12. august 2001 - 00:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kodegenbrug?

Jeg har et lille problem vedr. kodegenbrug.

Jeg skal i gang med et større webprojekt, der primært består af ASP filer, men også af en del VBScript filer der bliver kørt som jobs.

Problemet er at jeg skal genbruge meget af koden fra ASP filerne i de almindelige VBScript filer - jeg kan dog ikke rigtig finde en god løsning der virker.

Her er hvad jeg har overvejet:

Bruge FileSystemObject og ExecuteGlobal til at includere ASP filer i VBScript, og så skære ASP script tags (<%) ud (der ligger ingen ASP funktioner i filerne, altså ingen Response.Write\'s m.m.)

Implementere alle moduler som WSC filer, med det overhead der så må være (i øvrigt utroligt svært at få et svar på hvor langsomt dette er i forhold til ASP)

\"Go all the way\" og implementere moduler som \"ægte\" VB Componenter...

Ideer? Erfaringer? Point deles ud efter vurdering, da der nok ikke er ét korrekt svar...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. august 2001 - 00:10 #1
Skift til JSP :)
Avatar billede leander Nybegynder
12. august 2001 - 00:12 #2
:-) Ok, men forestil dig at det ikke er en mulighed...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. august 2001 - 00:17 #3
Beklager - men jeg har ingen erfaring af betydning med din valgte platform.
Avatar billede leander Nybegynder
12. august 2001 - 00:42 #4
Nåja, jeg glemte lige en ting - ASP Scriptsn\'e og VBScript\'sne (jobs) kommer til at ligge på 2 forskellige maskiner.
Avatar billede tmceu Praktikant
12. august 2001 - 00:57 #5
Ja, det ville nu være rart med et objektorienteret sprog her :-)

Jeg har ingen personlige erfaringer med netop den udfordring du står overfor her, men jeg kan kun se includes som et fornuftigt kompromis. Alternativt ville jeg overveje om alle de ekstra anstrengelser du skal gøre dig for at genbruge kode, er det værd ? Selv om det gør ondt, kan det måske vise sig at redundant kode er \"billigere\" ?