Avatar billede Frisco1234 Nybegynder
19. januar 2013 - 20:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lan mellem to computer?

Hej

Jeg skal for først gang prøve at oprette lan forbindelse mellem to computer, så mine drenge kan spille mod hinanden.

Den en køre Vista og den anden køre windows 7

Jeg har alt hvad jeg skal bruge at kabler og router/switch.

Er der nogen der kan gi en punktlig gemmengang ting for ting, for hvad jeg skal gøre og trykke på.

Håber på hjælp :-)
Avatar billede Frisco1234 Nybegynder
19. januar 2013 - 20:54 #1
Det skal siges at vi KUN skal spille computer, altså ikke noget med internet eller dele filer, KUN så vi kan spille mod hinanden lokalt.
Avatar billede Frisco1234 Nybegynder
19. januar 2013 - 21:24 #2
De to computer kan nu god se hinanden, men de kan ikke gå ind på hinandens filer (det er nu også lige meget) prøver jeg på det, spørge de begge to fter brugernavn og adgangskode.

Men starte jeg det samme spil på begge computer, kan de ikke se hinanden når jeg vælger et network game via. lan....

hvad mangler jeg at gøre?
Avatar billede martens Guru
19. januar 2013 - 22:10 #3
Har de fast IP-adresse ?
samme subnet ?

Er der kun de 2 maskiner på netværket ?

Hvis de ikke er på internettet via router med DHCP-server, vil jeg give begge maskiner en fast IP-adresse
ex :

PC 1 : 10.0.0.10
PC 2 : 10.0.0.20

Subnet på begge : 255.255.255.0
gateway på PC 1 : 10.0.0.20
gateway på PC 2 : 10.0.0.10

disable firewall på begge maskiner !!!

give it a try

mvh  martens
Avatar billede 220661 Ekspert
20. januar 2013 - 07:29 #4
I Xp som jeg sidder ved her kan man lave en netværkinstallation, og oprette en usb pind med opsættet, som man så herefter kan bruge på andre pc'ere. Skulle det ikke også være muligt på en af de andre systener du kører med?
Guide fra Microsoft: http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Networking-and-sharing-recommended-links
Avatar billede hea_dk Nybegynder
21. januar 2013 - 20:24 #5
hey

det kunne godt lyde som om dit spil ikke har lavet nogle firewall regler
den hurtige måde at TESTE på er at prøve at slå windows firewall fra på begge maskiner
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Turn-Windows-Firewall-on-or-off

vis det virke burde du kunne tilføje spillet til firewall og aktiver den igen:)
Avatar billede martens Guru
16. februar 2013 - 15:44 #6
Fik du det til at "spille" ?