Avatar billede hugo321 Praktikant
17. januar 2013 - 09:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kørsels fradrag i privat bil?

Hej jeg bruger min privat bil til at se tilbud for min chef og der ved jeg at jeg kan 3,82 kr ekstra i fradrag pr km..

Men...
min chef har lige mistet kørekortet ;)
Derfor er han nød til at jeg kørere ham rundt.
Så er mit spørgsmål?
Hvis jeg henter ham hjemme ved ham selv og kørere ham ud på arbejdet vil jeg så også få fradrag for det?

Har selv 8 km på arbejde og når jeg henter ham har jeg ca 12 km vil jeg så 4 km ekstra i mit kørsels fradag?

Samt nu går han på kursus så kørere jeg ham godt 15 km ekstra hverdag er det så til de 3,82 kr pr km?

Det eneste jeg skal vide er med kørsels fradrag fra skat ikke hvad han skal gi mig... :)
Avatar billede foodear Praktikant
17. januar 2013 - 09:22 #1
Du skal kontakte Skat de kan fortælle dig om reglerne.
Avatar billede finb Ekspert
17. januar 2013 - 09:29 #2
Ja, og lav en tilføjelse til din
ansættelseskontrakt med chefen,
du står godt nu, hvor han er afhængig af dig !
Avatar billede MADOlsen Forsker
17. januar 2013 - 10:31 #3
Du har vist fået byttet rundt på befodringsfradrag og befordringsgodtgørelse.

Befordringsfradrag (pt. 2,13 kr/km) gælder (så vidt vides) kun mellem hjem og arbejdsplads og gælder ikke for de første 24 km/dag.
Dette er altså IKKE aktuelt for dig.

Befordringsgodtgørelse derimod gælder kørsel i privat bil i arbejdstiden, og udbetales af arbejdsgiveren. Befordringsgodtgørelsen er skattefri, og er for 2013 3,82 kr/km, som du også selv skriver.

Det er altså din arbejdsgiver der skal udbetale pengene.

Undskyld hvis nogle af betegnelserne ikke er de helt korrekte, er ikke skattejurist :-)
Avatar billede madklub Guru
17. januar 2013 - 10:56 #4
Jeg er enig med fedeko.
Man får ikke ekstra fradrag for at køre i privat bil i arbejdstiden.
Avatar billede hugo321 Praktikant
17. januar 2013 - 18:36 #5
Jeg giver jer desværre ikke ret grundet at:

Jeg har læst det her.

5.8 Mulighed for fradrag, nâr der ikke
er ydet skattefri godtgorelse for erhvervsmssig kersel
Hvis arbejdsgiveren ikke yder skattefri godtgorelse for medarbejderens erhvervsm ssige korsel i egen bil eller ref underer transportudgifter efter reg ning, og betingelserne for at modtage disse er opfyldt. kan medarbejderen i stedet foretage fradrag efter reglerne for befordring mellem hjem og arbejde.

Men prøv at læs her
http://www.kpmg.com/DK/da/nyheder-og-indsigt/nyhedsbreve-og-publikationer/publikationer/tax/person-og-erhvervsbeskatning/Documents/bilordninger-2012.pdf
Avatar billede hugo321 Praktikant
21. juni 2013 - 00:34 #6
Ingen løsning