Avatar billede zerotonnie Nybegynder
16. januar 2013 - 19:35 Der er 7 kommentarer

XP kan ikke finde ekstra harddisk

Hej..

Har en computer med Windows XP installeret og har nu sat en ekstra harddisk fra en anden computer i. Tilsluttet med SATA.

Harddisken er delt op i partitioner og jeg kan godt se den inde i diskhåndtering, men ikke som de 4 partitioner som den er delt op i, men som en partition der gerne vil formateres.

Harddisken har jeg brugt så sent som igår.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. januar 2013 - 20:01 #1
Hej.

  Den maskine, den disk kommer fra - hvilket OS kører den? Det kunne jo lyde som om, den er formatteret i noget, din XP ikke kan lide...

De bedste hilsner
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. januar 2013 - 20:59 #2
Avatar billede zerotonnie Nybegynder
16. januar 2013 - 22:34 #3
Den kommer fra en XP maskine.. Har lige prøvet at sætte den tilbage i den gamle maskine og der har den samme problem nu.

Har bare taget harddisken ud og lagt den på bordet imens.

http://imageshack.us/photo/my-images/829/harddiski.png/
Sådan ser det ud. Disken er oprindelig delt op i 4 partitioner.
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. januar 2013 - 22:44 #4
De første 128 Gb har ingen filtabel! De resterende er ikke formateret! den er delt i 2 og du kan sikkert initialisere den men du har helt sikkert mistet de data der er på den!
Avatar billede zerotonnie Nybegynder
16. januar 2013 - 22:45 #5
Kan man gøre noget for at redde noget af det evt.?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. januar 2013 - 22:59 #6
Et bud kunne være at ringe til Ibas og høre, om de tør byde ind på opgaven?
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. januar 2013 - 23:00 #7
Måske med EASEUS
http://kortlink.dk/google/bxnv
Eller file scavenger!
http://kortlink.dk/google/bxnw