Avatar billede anderslolk Nybegynder
16. januar 2013 - 19:04 Der er 2 kommentarer

Automatisk udfyldelse af tekstfelt (Access 2010)

Jeg har en formular med en kombinationsboks, et tekstfelt og en knap. Kombinationsboksen er bundet på to kolonner i en tabel "Virksomhed" og "Dato", hvor det er kolonnen "Virksomhed" som anvendes som værdien. Jeg ville gerne have tekstboksen til automatisk at indsatte den dato som er kolonne to i kombinationsboksen. Kan nogen hjælpe?

/Anders
Avatar billede fdata Forsker
16. januar 2013 - 23:44 #1
Du kan trække data ud af kolonne 2 med
  Me.DinDropdown.Columns(1)
(index starter ved 0)
Avatar billede sifuentes Nybegynder
19. januar 2013 - 22:56 #2
Havde det ikke været mere smart om kombinationsboksen (kunne så evt. indeholde to andre kolonner indeholdende sidst indtastede dato samt antallet af datoer) udelukkende indeholdt unikke firmanavne, som ved valg opdatere et listefelt med mulige datoer som så ved næste valg overføres til tekstfelt?