Avatar billede nickg Nybegynder
16. januar 2013 - 17:15 Der er 3 kommentarer

16 GB ram installeret(2,16 kan bruges)

Hej Eksperten.dk
Jeg har netop lige installeret et 16 GB kit(2x8GB) i min Macbook Pro.
Jeg har bootcampet den med Windows 7 Home Premium hvor jeg herpå spiller, og jeg tænkte jo: Flere ram = bedre kvalitet.
Jeg ved godt at 32 bit styresystemet kun kan trække omkring de 3,2GB.
Mit spørgsmål lyder så på: Hvorfor kører den kun med 2,16?

PS. En af mine venner har også bootet sin MBP og ved ham står der 2,74 og det gør tydeligt en forskel på FPS'en.

På forhånd tak.
Kludrede sætninger er gratis.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. januar 2013 - 17:19 #1
Hej og velkommen til.
Er ikke Mac bruger, men det kunne tænkes at dit grafikkort deler ram med styresystemet, og at det er derfor du kun har 2,16 gb ledigt til systemet
Avatar billede nickg Nybegynder
16. januar 2013 - 23:32 #2
Kan det på nogen måde forhindres eller løses?
Eller skal der investeres i et 64 bit styresystem?
Avatar billede egonspock Seniormester
17. januar 2013 - 00:40 #3
he, du har da allerede OS X kørende. Det har været 64 bit i flere år (uden at man skal betale ekstra). - og så har du pludselig 16 GB at trække på.

- sorry, kunne ikke lige lade være ;-)