Avatar billede plindstrup Nybegynder
16. januar 2013 - 14:49 Der er 1 kommentar

IMAP & iPhone problemer

Kære Eksperter,

Jeg er gået over til at bruge IMAP istedet for POP3 - For at kunne få alle mine 30.000 lagrede e-mails fra min PC og op på serveren igen, måtte jeg derfor oprette en ny konto i min Windows Live Mail - Denne blev sat op som IMAP. Derefter flyttede jeg alle beskeder fra POP3 kontoen og over på den nye konto (bemærk at dette blev gjort på computeren, og ikke på serveren - med "konto" menes udelukkende i selve programmet Windows Live Mail).

Og det fungere perfekte! Alle mine gamsle mails ligger nu på serveren i de rigtige mapper.

Min PC henter da også disse mails korrekt ned. Alt spiller perfekt.

Nu vil jeg så hente mails ned på min iPhone. Og den henter da stort set også alle mails ned (de første 1.000 anyway), men den vil ikke vise cirka 30-50 mails fra et bestemt tidrum her i nat.

PC'en henter fint de manglende mails ned. De er også på serveren. De gider bare ikke vises på iPhone.

Men når jeg så søger efter en af de manglende mails på min iPhone og beder den søge på serveren, så vil den godt finde dem. Den vil også vise dem. Men de er bare ikke i min indbakke.

Det er ret træls at mangle de mails.

Nogen der har løsningsforslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
16. januar 2013 - 15:43 #1
med så mange mails - har du hukommelse nok i telefonen?
Ellers drop mail-programmet der, og tilgå dine mails via internet-login, og læs dem direkte på serveren.