Avatar billede Tomw Nybegynder
16. januar 2013 - 12:15 Der er 5 kommentarer

2 SSD drev til speed og videoredigering - hjælp med at købe de rigtige

Jeg planlægger at købe to SSD drev. Dels for at få hurtigere opstart af computer og programmer, dels for bedre videoredigering, da det er noget jeg bruger en del tid på.

Det jeg har i tankerne er:

#1 til OS og programmer. Jeg forestiller mig 128 GB.

#2 til filer til videoredigering. Klip, musik etc.

Min plan er så at rendere til to HHD jeg har siddende som Raid 0 (og som indtil nu har fungeret som opbevaring/scratch disk). Det er mit klare indtryk, at ved videoredigering giver det hurtigere flow at rendere til en anden disk end den hvor kildefilerne er placeret.

Der er så mange SSD drev på markedet. Først havd ejeg bestemt mig til Samsung 830, så OCZ Vertex 4. Men jeg har mistet overblikket, og har brug for råd.

Foreslå mig venligst drev til at få det optimale ud af det jeg ønsker at sætte op og til en rimelig penge. Jeg gider ikke bruge over 1000 per disk medmindre der kan argumenteres for at det vil gøre en gigantisk forskel.

Hvilke drev vil være bedst til henholdsvis OS og programmer og til scratch disk til videoredigering?
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2013 - 12:46 #2
Intern datahastighed 560 MBps
Dataoverførselshastighed 600 MBps
Avatar billede jokkejensen Novice
16. januar 2013 - 13:03 #3
Det er din cpu/gpu der rendere med hjælp fra ram, 1xSSD til OS/Scratch, raid-0 til opbevaring.
Avatar billede jokkejensen Novice
16. januar 2013 - 13:04 #4
evt 2xhybrid til raid-0..
Avatar billede NielsErikK Juniormester
22. januar 2013 - 14:12 #5
Ingen tvivl overhovedet kongen er:
Samsung 840 Pro Series MZ-7PD512 512 GB

Eneste ulempe er prisen.
http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/samsung-840-pro-series-mz-7pd512-512-gb-id-7033163.aspx

Det meget anerkendte Tomshardware skriver i deres konklusion:
Samsung 840 Pro: The Makings Of A New King

Although we've had it for a very limited time, Samsung's 840 Pro is making a good first impression in our lab. It's very quick, topping a majority of our benchmark charts. Moreover, it achieves its great performance while using less power than its competition. This makes the 840 Pro the fastest, most efficient SSD we've seen to date.

http://www.tomshardware.com/reviews/840-pro-ssd-toggle-mode-2,3302-7.html

Lillebror kan overvejes som et billigere alternativ:
http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/samsung-840-pro-series-mz-7pd256-256-gb-id-7033162.aspx