Avatar billede ALTforStilhed Nybegynder
16. januar 2013 - 10:51 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Den bedste laptop til 4000 kr.

Hej. Jeg har brug for en ny laptop, og vil helst ikke bruge mere end 4000 kr. Jeg har ikke den store forstand på computere - så håber nogen vil hjælpe. Hvad er det bedste køb for den pris (ca. 4000) på markedet lige nu? Det skal være en allround laptop, som også kan klare lidt spil (ikke de nyeste 3D spil.)

Mvh. Anne.
Avatar billede ALTforStilhed Nybegynder
16. januar 2013 - 12:33 #1
Avatar billede sadolin1978 Novice
16. januar 2013 - 12:41 #2
en ok pc til kontorbrug processor og ram er ok HDD halter lidt i størrelse og hastighed, grafikkort er ikke til store spil men kan bruges til facebook spil samt sims 3
Avatar billede sadolin1978 Novice
16. januar 2013 - 12:44 #3
denne kunne være et andet bud dog en mindre processor men til det forbrug du beskriver har det mindre betydning

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=699001&gruppe=pcnotebook

eller denne som har en processor magen til den du har fundet men en stærre HDD

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=697911&gruppe=pcnotebook
Avatar billede ALTforStilhed Nybegynder
16. januar 2013 - 13:12 #4
Mange tak for buddene.

Jeg vil gerne holde mig til skærmstørrelse omkring 15.6', da det er også skal bruges til studie og skal transporteres.

Jeg kan nok godt presse citronen lidt og gå 400-500 op. Hvad med denne: http://www.expert.dk/da/Computer/baerbar/hp/hp_baerbar_pc_pavilion_dv6_7010eo_156/0886112916909.aspx
Avatar billede sadolin1978 Novice
16. januar 2013 - 17:13 #5
Udemærket bud også grafik messig set i forhold til de tidligere. HP har dog tidligere haft et varme problem, ved så ikke om de har det mere.

Ellers er her 2 andre bud dog er grafikken stadig ikke til de store 3D spil

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductCompare-Show?products=ACNXM09EG016@store-elgigantenDK|LEG5802189K6G@store-elgigantenDK
Avatar billede ALTforStilhed Nybegynder
19. januar 2013 - 10:05 #6
Hvad med denne? http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-N53TK-SX002V-2392062.html

Den har jo et fin quad-core processor og et okay grafikkort. Så er jeg ihvertfald sikret rent spilmæssigt, selvom det kun er små spil jeg spiller.
Avatar billede sadolin1978 Novice
19. januar 2013 - 10:45 #7
Asus har jeg hørt flere tale godt om, så det kunne tænkes det ville være ok. jeg har dog ikke så meget erfaring med AMD så jeg kan ikke udtale mig om resten
Avatar billede ALTforStilhed Nybegynder
21. januar 2013 - 11:12 #8
Jeg har også hørt flere tale positivt om ASUS, som noget af det mest stabile man kan få fat på. Det viser forskellige brugertests også.

Jeg har kig på denne: http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1022110/HP-Pavilion-G62131SO.html

Men jeg må indrømme, at jeg er noget skeptisk overfor HP's bærbare computer. Jeg har en tro på, at grunden til at de kan proppe okay kram i deres laptops, er fordi de hele er indpakket i det bare plastic. HP ligger heller ikke godt i svinget, når det handler om ovennævnte tests.
Avatar billede sadolin1978 Novice
21. januar 2013 - 14:26 #9
Jeg tror det bedste bud ville være den ASUS du har fundet tidligere i denne tråd fra proshop

HP har jeg stadig hørt har haft varme problem og er ikke sikker på det er lavet
Avatar billede ALTforStilhed Nybegynder
22. januar 2013 - 12:07 #10
Jeg vælger at gå langt udenom HP.

Denne Samsung ser ok ud: http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1023241/Samsung-Series-3-NP300E5C-S02SE.html?cid=913205000000

Men overdriver de ikke grafikkortets kvalifikationer ved at skrive dette: "Med GeForce GT 610M grafikkortet i denne Samsung Series 3 NP300E5C-S02SE er du godt klædt på til at bruge din computer til krævende opgaver og spil. Dette kraftige grafikkort, som giver billeder og farver i flot kvalitet, er klart at foretrække, hvis du stiller store krav til computerens performance."

Jeg har læst andre steder, også her på eksperten, at GT 610M er dårligere end Intel HD Graphics 4000, som skulle være formidabelt til 7-kabale. :-)
Avatar billede sadolin1978 Novice
22. januar 2013 - 13:27 #11
den ser ok ud men hvilke spil spiller du ?

jeg er ikke så meget inde i de forskellige grafik kort da jeg selv sidder med en Acer der har et intel HD3000.

Men de spil jeg spiller er så heller ikke de nyeste, det er facebook spil, BF 2 og diablo 2 og disse køre den ok.

når du læser annoncen fra Vupti beskriver de i teksten et 610M men læser du nede i spec. står der 620M så hvad der er i maskinen ved jeg ikke.
Avatar billede ALTforStilhed Nybegynder
02. februar 2013 - 20:40 #12
Det er lidt ældre spil som: Farming Simulator 2011, Football Manager 2009 og sådan. Næppe så grafisk krævende.

Har det ikke betydning hvilken processor som er i computeren, i forhold til hvor godt grafikkortet yder?. Her tænker jeg f.eks. på, hvis jeg køber en bærbar med i7 processor og Intel HD 4000-grafik.
Avatar billede sadolin1978 Novice
02. februar 2013 - 21:50 #13
Om du køber en I5 eller en I7 vil du ikke mærke den store forskel i det du beskriver som dit behov, så se lidt på grafikkortet, må indrømme kender ikke kravende til de spil du spiller, men et Intel HD 4000 tror jeg ville kunne klare det meste
Avatar billede ALTforStilhed Nybegynder
02. februar 2013 - 22:04 #14
Nej, det har du nok ret i. Jeg har kig på noget ala denne, da jeg har vanskeligt ved at finde ASUS eller Lenovo med lign. specifikationer. Jeg har ingen erfaringer med Toshiba, men jeg betragter dem ikke som noget godt køb, kvalitetsmæssigt. (Det gør jeg til gengæld med ASUS, Lenovo, Samsung, Sony).

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1022229/Toshiba-Satellite-L855D104-156.html
Avatar billede sadolin1978 Novice
03. februar 2013 - 20:47 #15
Jeg har selv arbejdet med Toshiba i en periode, og hvis du kan leve med lidt billigere plastik er den og udemærket valg
Avatar billede ALTforStilhed Nybegynder
06. februar 2013 - 08:23 #16
#15: Skriv et svar hvis du vil have point.
Avatar billede sadolin1978 Novice
06. februar 2013 - 09:10 #17
svar