Avatar billede leoni Nybegynder
15. januar 2013 - 22:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ingen kommunikation mellem pc og printer.

Jeg har en Lexmark X4650, der via USB har fungeret ok, men ved udskrift kommer der pludselig en fejlmedd. "Ingen kommunikation fra pc til printer".
Jeg har prøvet, at udskifte USB kabel 2 gange.
Jeg har skiftet til en USB port som jeg ved virker.
Jeg har slettet printerens opsætning m.v. på min pc.
Jeg har genindstalleret printeren.
Intet hjalp.
Nu kommer så mit spørgsmål:
Min printer har helt tydeligt WIFI egenskaber med antenne på bagsiden og et lysende WIFI logo på forsiden.
Kan jeg købe en WIFI adapter til min pc og så, måske få adgang den vej? Og hvilken adapter skal jeg så købe?
Jeg ville være ked af, at skulle købe en anden printer, da jeg har adskillige farvepatroner liggende.
Håber I kan hjælpe mig!
Tak på forhånd.
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2013 - 08:24 #1
det er jo meningen man lægger softwaren ind og så beder den om man sætter printer til
så skulle den gerne virke

men sådan en maskine skal man af og til køre en rense process på
de kan jo også gå i stykker

men er det den rigtige driver du har inde - udeluk det skyldes det

http://support.lexmark.com/index?page=product&linkSelected=node0&locale=FR&userlocale=FR#1

se her

http://www.gratisimage.dk/image-9D9E_50F65595.jpg

m.v.h
Avatar billede leoni Nybegynder
16. januar 2013 - 10:09 #2
Desværre. Intet af det foreslåede har hjulpet :(
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2013 - 11:39 #3
du har så kun muligheden at prøve printeren på en anden pc

virker den der er det jo Windows der er synderen

ellers er det jo printeren

m.v.h
Avatar billede juleulven Nybegynder
18. januar 2013 - 17:33 #4
#0 du gør følgende:
Jeg antager du har Windows 7 64bit

1. fjern USB kabel fra compute (det til printeren)
2. gå i tilføj/fjern programmer
3. afinstaller Lexmark relateret software
4. klik ind i  enheder og printere
5. har du lexmark liggende så hjøreklik og vælg "fjern printer". Er der et printerjob i køen skal det slettes først
6. marker en anden printer
7. i topmenuen klikker du på "egenskaber for printerserver"
8. klikke på fanen; "Drivere". klik på "UAC ~ Skift driverindstillinger"
9. marker "LExmark driveren" og klik på "Fjern".
10. sæt markering i "Fjern driver og driverpakker". afvent den fjerner
10a. hvis den skriver den ikke kan fjerne pga driveren er i brug dobbeltkontrollere du punkt 5.
10b. start cmd (kør som administrator)
10c. i kommandoprompt skriver du "net stop spooler"
10d. når pkt.c er ok, starter du spooleren igen med kommandoen "net stop spooler"
10e. forsøg igen punkt 9 + 10
11. hent printerdriver på dette link: http://support.lexmark.com/index?page=content&id=DR12601&docLocale=en_US&segType=recommendedSegmentMICROSOFT
12. MONTER FØRST USB KABEL NÅR DU BLIVER BEDT OM DET.

Dette SKAL virke.
Avatar billede juleulven Nybegynder
18. januar 2013 - 17:35 #5
lidt et par korrektioner .... (skulle nok have brugt preview)

punkt 6; en anden driver kan også være "Microsoft XPS Document writer". Det er reelt set ikke vigtigt hvilken du har markeret

punkt 11; tilføjelse: nu skal vi forsøge, at installere printeren.

Held og lykke
Avatar billede leoni Nybegynder
18. januar 2013 - 17:56 #6
Virker dit råd også med 32 bit verionen af Windows 7?
Avatar billede juleulven Nybegynder
18. januar 2013 - 19:38 #7
yups...  eneste punkt i min vejledning der laver om i forhold til x64/x86 er punkt 11 hvor du skal hente en driver...

sørg altså for, at det er 32bit udgaven du henter
Avatar billede leoni Nybegynder
21. januar 2013 - 17:07 #8
Beklager, det var ikke godt nok!

Det var superduper godt! Nu virker min printer på min "nyeste" pc. YEAAH. Tak for din gode opskrift - Super.
Jeg samlede min oldgamle Acer og prøvede, at udskrive fra den og det gik ok. Jeg skrev forøvrigt din "recept" ud på den via en USB nøgle. Og så fulgte jeg opskriften til punkt og prikke til min "32" bit computer. Jeg kan simpelthen ikke få armene ned :)
Men jeg er stærkt i tvivl om jeg skal skifte til "64" bit. Da jeg anskaffede WIN 7 (original udgave) fik jeg, at vide, at det ville skabe for mange problemer i.f.t. de applications, der er på markedet. Så jeg har holdt mig til "32" bit indtil nu.
Men MEGA tak for hjælpen.
Avatar billede juleulven Nybegynder
21. januar 2013 - 19:31 #9
jeg er forvirret...

du skriver: beklager det var ikke godt nok

derefter skriver du: det var superduper godt! nu virker min printer...
Jeg håber da det er okay :-)

angående W7 32 eller 64bit vil jeg mene der IKKE er nogle problemer...  MED MINDRE du har nogle specielle gamle programmer eller gamle spil ... så kan det godt ske.
men til almen hjemme/kontor brug fungerer 64bit fint.

men hvis ikke du har behov for mere end 3½GB Ram på dit styresystem er der reelt ikke en årsag til, at køre 64bit
Avatar billede leoni Nybegynder
21. januar 2013 - 21:03 #10
Vær ikke forvirret. Det var en joke;)
Avatar billede juleulven Nybegynder
21. januar 2013 - 21:50 #11
velbekomme så :)