Avatar billede jkn83 Praktikant
15. januar 2013 - 17:57 Der er 14 kommentarer

Rød warning skilt ved opstart af computer

Hej alle.

Har et stykke tid undret mig over hvad det er der forårsager WARNING på min computer ved opstart. Det er ikke alle gange den kommer, så er lidt i vildrede hvad det er...

Har kigget igennem processerne og syntes ikke der er noget specifikt der skiller sig ud.

Så håber nogen her kan hjælpe til.

Jeg kører windows 7 ultimate 64 bit.
Jeg har Eset SmartSecurity, der dog udløber her i marts måned.

Og ellers hvad billederne fortæller.

Screenshot:
http://i145.photobucket.com/albums/r240/Deus83/warningscreenshot_zpsccc4cf95.png

Screenshot af processerne...
http://i145.photobucket.com/albums/r240/Deus83/warningscreenshotprocesser2_zpsddaeea7d.png
http://i145.photobucket.com/albums/r240/Deus83/warningscreenshotprocesser1_zps4cb308b2.png

Takker på forhånd
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
15. januar 2013 - 18:08 #1
Download http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653 der er et sigtekorn du kan bruge til at pege med markøren på der hvor der står waring for at finde ud af hvad program det er.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2013 - 19:46 #2
Et bud: Måske opdatering af et Adobe program
Avatar billede Slettet bruger
16. januar 2013 - 07:35 #3
hent opdateringer her til din maskine

http://ninite.com/

ctrl+alt+del

se under ydeevne
eller

løsningscenter under vedligeholdelse vis oversigt over pålidelighed
der bør "fejlen" stå

m.v.h
Avatar billede jkn83 Praktikant
16. januar 2013 - 11:07 #4
@scootergrisen - Det vil jeg lige tage benyttelse af, kunne bruges i andre sammenhænge også :)

@220661 - Hehe ja den tanke har jeg også tænkt, med de fremtrædende røde farver... De skulle dog være opdateret og det er jo ikke ved hver opstart det kommer, nærmere 1/10 eller 1/20, så tvivler på det er en opdatering til adobe?

@treatmenice - Kigger på løsningen så snart jeg er på bopælen igen. Mener dog jeg har kigget under ydeevne... Forsøger med rapporten af pålidelighed når jeg er hjemme igen.

Takker for kommentarene, vender tilbage når de er testet :)
Avatar billede jkn83 Praktikant
16. januar 2013 - 22:16 #5
@treatmenice - Testede det nu her, der står intet i form a nogen warnings. Desværre :/

Eller ja, det er jo måske en god ting.

Afventer stadig at dem dukker op igen...
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2013 - 08:12 #6
husk at vende tilbage
Avatar billede jkn83 Praktikant
17. januar 2013 - 08:21 #7
Som skrevet tidligere, så er det ikke ved hver opstart af computeren, men nærmere imellem hver 10´ende eller 20´ende gang.

Og så meldte jeg da tilbage på dit løsningsforslag også?

Skal liges siges at jeg er sent hjemme alle dage, hvilket giver mig imellem 0 - 1 time at bruge på computeren den næste uges tid, så det er ikke fordi jeg laver opstart efter opstart på computeren for at genskabe en warning på skærmen når jeg kommer hjem.

Jeg har hentet Process Explorer som ligger klar til næste gang det viser sig på skærmen, indtil da må afklaring på problemet vente.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2013 - 09:03 #8
ja selvfølgelig
du kan også bruge autoruns

http://www.filehippo.com/download_autoruns/

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2013 - 11:12 #9
En advarsel uden afsender !! Jeg tror ikke der er en advarsel fra et officielt program. Jeg tror det må være malware, der kommer med en sådan advarsel. Kan du klikke på den røde advarsel ?

Har du scannet med malwarebytes free
http://www.it-artikler.dk/2011/05/31/hjlp-til-at-fjerne-virus-spyware-malware/
Avatar billede jkn83 Praktikant
17. januar 2013 - 11:30 #10
Klikker jeg hvor som helst på warning, kryds eller i selve skiltningen, forsvinder den.

Ingen forklaring for hvad det er der er warning for eller noget, bare en warning som vist... Og også derfor min tanke netop landede på malware.
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2013 - 12:57 #11
se om den ikke bare er startet op i msconfig

så slå den fra

m.v.h
Avatar billede jkn83 Praktikant
17. januar 2013 - 13:01 #12
Det kræver jo jeg ved hvad det er for en proces ;)
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2013 - 14:03 #13
hent autoruns
den kan fortælle dig hvilke processer der starter på maskinen

http://www.filehippo.com/download_autoruns/

m.v.h
Avatar billede jkn83 Praktikant
07. marts 2013 - 10:51 #14
Hm, kender i det at når man efterspørger en ting der normalt dukker op jævnligt og man så vil have den til at dukke op, gør den det ikke?

Ja dette er tilfældet, der er stadig intet nyt i løsningen af Warning skiltet da det ganske simpelt ikke har vist sig...

Står på kanten til at vil formatere drevet og installere en SSD harddisk, så ved ikke hvor aktuel det lige bliver i fremtiden.

@treatmice - autoruns, msconfig og lignende programmer der giver styring over processer i opstarten, har ikke hjulpet da de ikke fortæller mig HVILKEN process det er giver warning. Det kan være standalone eller et program der rent faktisk melder en warning...

DOG skal det siges at jeg værdsætter hjælpen, men den der nok har været bedst og derfor burde modtage pointene, er scootergrisen, idet programmet som han anbefalet, burde give mig en ide om hvilken process det er der kører der giver en warning, samt programmet hjalp mig i tilsvarende situation med et "locked" program...

Så derfor vil jeg tildele pointene til Scootergrisen, så vil du være så venlig at smide et svar :)