Avatar billede sbmoller Nybegynder
15. januar 2013 - 09:32 Der er 1 kommentar

Sikring af at excel fil ikke kan downloades og gemmes på drev

Hej!

Jeg har flere excel filer indeholdende en stor database af kunder, statistik, indjtening omsætning osv. Altså en del kritiske oplysninger som benyttes til forskellige ting i den virksomhed jeg er ansat i.

Jeg har dog det problem at data'en i excelfilen kan, når filen er åbnet kopieres og gemmes på et lokalt drev/USB pin. Det betyder at jeg har en stor risiko når der opsiges medarbejdere da de jo kan downloade vores kundedatabase lynhurtigt og tage den med til en konkurrent.

Hvordan kan jeg sikre mig mod dette? Jeg tænker at ligge filen på en sharepoint server evt.
Lad mig høre jeres ideer!
Avatar billede madklub Guru
15. januar 2013 - 12:04 #1
Der masser af tips her:
Google "prevent saving excel file". Så får mange tips.