Avatar billede lense Nybegynder
13. januar 2013 - 10:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Valg af NAS

Hej E.

Pt. har jeg en http://www.walmart.com/ip/Buffalo-Technology-2TB-LinkStation-Live/15412020

Den sælger jeg, da denne er meget langsom, ikke nok plads , og er langsom når den er næsten fyldt op (dårlig nas cpu, ram etc,)

Jeg skal så ud og erhverve mig en ny, og kravene er:

bittorrent client
skal min. kunne tage 4 tb.
ikke larme MEGA
kunne tilgå filerne udefra.

Så hvad er jeres erfaringer? Jeg har et budget på max 1500 for en NAS station. Så hvilket "NR" skal jeg vælge af de forskellige :) tak på forhånd.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. januar 2013 - 11:02 #1
Ved godt der ikke er harddisk i følgende, men formoder du måske har nogle liggende eller os kan du anvende den harddisk i din tidligere nas:

http://www.edbpriser.dk/nas-lagringsserver/synology-disk-station-ds212j-id-6185688.aspx
Avatar billede lense Nybegynder
13. januar 2013 - 11:09 #2
Tak. Det er uden diske jeg er på udkig efter.

Desværre er der kun 2.0 usb på denne. Men hvad kan du fortælle om den?
Avatar billede Blueeyez Mester
13. januar 2013 - 13:30 #3
#2 Den er uden diske? Der er plads til 2 og der er 0 i den i forvejen, så du betaler ikke for en harddisk men en nas server :)

Tja du kan læse om den på edbpriser, der er en hel del information, men ellers så ved jeg at mange foretrækker Sonylogy når det kommer til nas servere.
Avatar billede lense Nybegynder
13. januar 2013 - 14:16 #4
Jep ino.

Jeg leder efter nogle erfaringer omkring jeg skal vælge syn eller qnap. Og om denne DS212J  performer fint.
Avatar billede Blueeyez Mester
14. januar 2013 - 11:45 #5
#4 Forstår godt :)

Egentligt er det svært når du vil sætte dem sådan op, da det jo kræver 2 enheder i en sammenligning.. Derfor har jeg så os lige gjort lidt så du kan komme til og læse om dem:

http://www.synology.dk/products/spec.php?product_name=DS212j&lang=dan#p_submenu

http://www.qnap.com/en/index.php?lang=en&sn=822&c=351&sc=514&t=523&n=3372&g=1

De ser meget identiske ud, begge har 2 GB ddr2, 1.2 Ghz cpu (Ved dog ikke om de er identiske eller forskellige typer) men du kan se priser her ved forskellige forhandlere, nu ved jeg ikke om de så ender i samme pris hvis du har nogle bestemte forhandlere du holder dig fra / køber ved...

http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=4751297;6185688
Avatar billede lense Nybegynder
15. januar 2013 - 12:52 #6
Tak. Lig et svar :)
Avatar billede Blueeyez Mester
15. januar 2013 - 15:36 #7
Får du her :)