Avatar billede pcgrsh Nybegynder
11. august 2001 - 21:41 Der er 35 kommentarer og
5 løsninger

Feedback på Anders And-side

Hej!

Siden er på nettet nu, men jeg ved alligevel ikke, hvad folk vil sige til den. Er den ikke brugervenlig? Har jeg valgt nogle forkerte farver? Er opsætningen forkert?

Jeg burde anskaffe mig et domæne... men det koster for meget med webserver oven i.

Til dem der sidst var uheldige og næsten ikke fik nogen point ved et spørgsmål ang. design, vil jeg gøre mig mere umage denne gang med fordelingen af point.
Avatar billede thaufer Nybegynder
11. august 2001 - 21:41 #1
link....??
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. august 2001 - 21:41 #2
Hvad med et link?
Avatar billede thaufer Nybegynder
11. august 2001 - 21:46 #3
synes den er overfed....
Avatar billede jensb Nybegynder
11. august 2001 - 21:46 #4
Avatar billede thaufer Nybegynder
11. august 2001 - 21:47 #5
pcgrsh <-> jensb ?
Avatar billede jensb Nybegynder
11. august 2001 - 21:48 #6
næh...men jeg tjekkede bare hans pofil...
Avatar billede thaufer Nybegynder
11. august 2001 - 21:49 #7
ahh :)
Avatar billede thaufer Nybegynder
11. august 2001 - 21:50 #8
hvorfor opretter folk et smp uden at læse det igennem bagefter? i dette tilfælde er det som om at man har trykket send og lukket sin forbindelse ned...!
Avatar billede thaufer Nybegynder
11. august 2001 - 21:50 #9
spm
Avatar billede jensb Nybegynder
11. august 2001 - 21:58 #10
Jeg synes den ser rigtig flot ud.

Det jeg godt kan lide er at designet på en eller anden måde minder om et Anders And blad... Jeg tror det er de tynde sorte rammer, og så de kraftige farver fra de billeder du har indsat. (sørg for altid at have lidt billeder på forsiden som nu)Det kan jeg rigtig godt lide.  Fra det øjeblik man kommer ind på siden, og man ikke i tvivl om hvad det drejer sig om

Er der en lille nuanceforskel mellem det røde i toppen,og det røde i bunden? det virker sådan...men måske er det bare mig

Jeg synes der mangler en lille disney-figur på undersiderne : information, links, medlemmer og forum...det er trods alt en Anders And side...Så bare en lille Anders And eller lignende, men uden at det bliver for meget, og ødelægger det ellers rimelig stilfulde-disney-design.

Hvordan kommer man tilbage til forsiden? kunne godt tænke mig en knap til det, ved siden af de andre menupunkter.

Jeg ville gerne komme med mere kritik, så du havde noget at arbejde udfra, men jeg synes faktisk siden er rigtig god.

Du nævner selv det med domænet...NEJ DET ER S\'GU IKKE FOR DYRT...DEN SIDE ER S\'GU FOR FLOT TIL AT LIGGE PÅ SÅDAN EN ADRESSE...ELLERS MÅ DU STARTE EN INDSAMLING...JEG GIVER GERNE EN 10\'ER FOR AT FÅ DEN VÆK FRA DEN URL
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2001 - 22:04 #12
1. Jeg synes at [Udgivelser]  [Tegnere og forfattere] er for lidt synlige i bunden, når menuen er i toppen.

2. Når du har noget Læs mere og så en pil, er det kun pilen man kan klikke på. Her ville det være godt at man også kunne klikke på Læs mere.

3. Flyt til eget domæne med ASP/PHP understøttelse og lav forum osv. i jeres egen kode... Et popup banner når man læser i forummet er ikke så fedt.

4. Hvad med at oplyse hvad det er man kan bytte/sælge/købe på jeres annonce side?
Avatar billede jensb Nybegynder
11. august 2001 - 22:06 #13
domæne 75 kr. om året

opret lille webhotel (f.eks. her  http://www.internetklubben.dk/webhotel.asp)

der lægger du din hovedside...og så alt det indhold der fylder, lægger du på den gratis server du bruger nu...

webhotel 96 kroner om året

Avatar billede pcgrsh Nybegynder
11. august 2001 - 22:06 #14
Jeg undskylder at jeg har glemt at skrive adressen. Den nye adresse er: http://haagerup.hjem.wanadoo.dk/ddc/

>> jensb
Jeg har ikke med vilje gjort forskel på nuancen. Det kan godt være at der er lidt forskel... Men det er ikke noget man ser.

Det med disneyfigurer på undersiderne har jeg overvejet, og er delvist igang med at udføre. Køb, salg og bytte har fået. Så mangler jeg bare de andre.

Man kommer tilbage til forsiden ved at klikke på logoet øverst i skærmen. Hvor skal det link være, hvis der skal være et. Øverst, nederst, venstre eller højre.

Da siden skal have et webhotel på mindst 30 MB, og jeg er en lille fattig dreng, der får 30 kr. om ugen i lommepenge, er det lidt dyrt at købe et webhotel. Jeg har dog overvejet at lave egen linux-webserver i kælderen, og så købe fast forbindelse ved siden af. Men min far er ikke glad for at være sponsor. Især ikke, når der kun er Tele Danmark Bredbånd i vores område.
Avatar billede pcgrsh Nybegynder
11. august 2001 - 22:10 #15
Jensb >> Jeg vil overveje det... Jeg har allerede fået et domæne tilbudt gratis af en. http://www.donald.dk/
Avatar billede jensb Nybegynder
11. august 2001 - 22:11 #16
har du ikke lavet siden i frames?  så er det kun den du behøver at have plads til på et webhotel... Alt det andet kan bare ligge et gratis sted. Det kan brugerne ikke se.

Jeg tror bare jeg ville sætte forside knappen i toppen ved siden af de andre menuer...samme stil som de andre selvfølgelig.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2001 - 22:12 #17
pcgrsh>

Azero.dk har et visitkort størrelse webhotel (mener det er 9 kr om måneden) det må du have råd til!
Avatar billede pcgrsh Nybegynder
11. august 2001 - 22:15 #18
>> el_barto

1. Der er både en menu i toppen og i bunden. Den i toppen er det generelle - mest om selve klubben, og det i bunden er om Anders And. Beskrivelser af udgivelser, portrættere af tegnere osv. Folk kommer ind på siden for at få ting at vide om Anders And. Og da den menu er mest synlig, er det den folk vil kigge på først.

2. Jeg synes ikke at det er kommet til at se godt ud, hvis linket fylder det hele. Den blå farve passer ikke ind. Og andre farver passer ikke sammen med et link.

3. Det bliver først dyrt når man skal have PHP-understøttelse, som jeg ellers ville foretrække.

4. Man kan nærmest sige sig selv at det er Disney-udgivelser, da det er en Anders And-side.
Avatar billede connie Nybegynder
11. august 2001 - 22:19 #19
En rigtig fin website \"pcqrsh\", som straks kalder minder tilbage om barndommens kære Anders And blade :-) Pokkers at jeg ikke fik gemt nogle flere af dem :-(

Giver \"JensB\" 100% ret i at du MÅ have et rigtigt domæne til denne site!!!

At Anders, ungerne, Onkel Joakim, og alle de andre, sikkert ikke er blevet én dag ældre når Anders And & Co. nr. 1 år 3001 udkommer er jo så en helt anden sag, som sikkert kan sætte mangt en dybde-analyserende donaldist grå hår i \"fjerene\"! *lol*
Avatar billede pcgrsh Nybegynder
11. august 2001 - 22:33 #20
Jeg har lige prøvet at oprette et domæne hos Azero.dk. Jeg har bedt den om at flytte domænet... Jeg håber at det virker
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
11. august 2001 - 22:36 #21
Først lidt praktisk brugervenlighed.

Overvej evt. om ikke du bør give dine \"Læs mere\" et hyperlink. Den lille røde pil er MEGET lille i 1024 x 768, og derfor lidt svær at ramme ... siden vil nok også (helt sikkert) få besøg af meget unge mennesker, der (måske) endnu ikke helt har finmotorikken på plads.

Hvis du absolut vil have den røde stationære introskærm, så sæt endelig et billede af Anders på.

Storartet menu, let at overskue og nem at anvende.

Grafisk vil jeg sige, at jeg synes, at dit lay-out er meget flot og indbydende. Jeg mener dog at det skæmmes (meget) af den chart du har på forsiden. Hvis du absolut vil have den med, så læg den på en underside ... men overvej lige om det er for din egen eller brugernes skyld den er der ...

Farveovergangene i den øverste røde bar er, efter min mening, rent ud sagt delikate. Logoets skriggule farve nedtones fint af den sorte / mørke skyggeeffekt. Defor holder det fint.

Tekstuelt vil jeg sige, at jeg nok savner et klart budskab. Det der springer mest i øjnene er \"Hvem er Joakim von And egentlig ?\" og det ved alle vist. Prøv derfor eventuelt om ikke du kan sende et klart signal om hvad budskabet er. D.v.s. formålet med sitet. Budskabet skal helst indeholde en behovsdækning. F.eks. for de lidt ældre brugere: \"Anders - slip barnet løs ...\" eller \"Anders, en anden historie\" og for de yngre f.eks. \"Rip, Rap og Rup og stup\", eller \"Hip Hop i Andeby\".

Sluttelig vil jeg tilslutte mig jensb\'s udmærkede komentarer, ikke mindst den om, at dette site fortjener sit eget domæne. Så derfor hvis du, kære læser, har plads på din server og rum i dit liv til at give en ung og talentfuld gut en lille hjælpende hånd, så vil den være på plads her.

Held & Lykke derude - Godt gå\'et !

/Tony
Avatar billede jensb Nybegynder
11. august 2001 - 22:37 #22
det lyder som en god idé
Avatar billede pcgrsh Nybegynder
11. august 2001 - 22:46 #23
Tak for alle de rosende kommentarer

>> Tony
Min chart er der, for at tælle besøgende på forsiden. Jeg selv går ikke så meget op i det, men da vi er flere der laver siden, er der andre som går meget op i det. Tidligere har der været reklamer på siden, for at financere reklamer. Men mine erfaringer med Danban er ikke gode. Jeg ville udbetale 100 kr. Den skrev at de var udbetalt, men da jeg gik i banken, var der ikke kommet noget.

Sidens budskab får man normalt når man linker sig videre fra en anden side. Forsiden indeholder artikler, og bliver jævnligt opdateret. Det er ikke alle der ved at onkel Joakim er mere end en rig and. Det kan de læse om i den artikel der er skrevet.

Som sagt har jeg prøvet at overtage et domæne fra en, som er \"færdig\" med sit.
Avatar billede jensb Nybegynder
11. august 2001 - 23:01 #24
hmm...prøvede lige for sjovt at tjekke din side med hensyn til Metatags...det skal du nok have gjort lidt ved, hvis du gerne vil listes i søgerobotterne.

Kig her :

http://www.scrubtheweb.com/abs/meta-check.html

Avatar billede hobbez Nybegynder
11. august 2001 - 23:10 #25
Bestemt flot arbejde!

Jeg forstår ikke helt den første \'spashscreen\' - den der kun indeholder tekst - den er aaalt for kedelig. Lav en forside i samme design som http://haagerup.hjem.wanadoo.dk/ddc/dk/index.html- det fortjener sitet.

jeg er enig med andre (en anden) i, at dine ikoner er for små til at være det eneste man kan klikke på. Links i teksterne \"læs mere\" og \"tilbage\" og den slags.

Afstemingen på forsiden: Hvorfor kan jeg ikke se resultatet?

Joachim Von And del 2 - hvor er linket til del 1?

Menubjælken forneden bør have samme farveforløb som bjælpen foroven (bare spejlet).

Og så optimering til en højere oplsøning. Alle kan vel 800 gange 600 nu om dage?

Og så vil jeg gerne tilslutte mig forslaget om en selvstændig URL.

/Rob
Avatar billede pcgrsh Nybegynder
11. august 2001 - 23:20 #26
>> hobbez

Den første splashscreen med kedelig tekst... Er det den der viderestiller fra vores gamle adresse? Den er til for at fortælle at vi har skiftet navn, hvilket vi gjorde i forgårs. Den er kun midlertidig.

De små pile har jeg ikke selv haft noget problem med. Men det kan være i har ret. Jeg har intet problem med at ramme med musen

Du kan først se resultatet på afstemningen når du har stemt.

Linket til del 1 er i en firkant under del 2.

Jeg synes ikke at det skal være sådan med farverne. Hvis du ser godt efter, er det også ku overskriften som svager fra sort til rød. Ikke meneun.

Det med opløsningen har du vel ret i. Jeg kan bare stadig ikke glemme hvor surt det var dengang jeg kørte 640x480 for 3 år siden. Da var det langt fra alle sider jeg kunne se. Men spørgsmålet er, om det ikke er meget pænt med dent margen. Så får man også lidt luft.
Avatar billede johannielsen Nybegynder
11. august 2001 - 23:37 #27
Der er ikke mange fingre at sætte på siden...meget gennemført med et godt indhold. Det er kun småting, men skal en side være perfekt, er det jo the way to go!

1. I hvert fald i 1024x768 er der meget luft på index-siden. Måske skulle du lave en baggrund (ikke amatøragtig), eller lave artikelsmagsprøverne lidt bredere. Evt. kunne du sætte nogle annoncelignede boxe derude.

2. Der burde være et knap i selve menuen til at komme til forsiden (jeg ved godt man kommer dertil ved at trykke på overskriften)

3. Knapperne \"Læs mere\" og \"Tilbage\" virker kun når man trykker på selve knappen. Da knappen er så lille (og i øvrigt pæn) så burde man også kunne trykke på selve teksten. En bagatal, men alligevel.

4. Du kunne godt lave bundframen lidt smartere. Evt. lidt ligesom topframen, altså noget \"gradient\"...

Men ellers keep up the REALLY GOOD work!

10@13

/Johan
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
12. august 2001 - 01:20 #28
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2001 - 01:27 #29
hehe nikolajdu... du slår hovedet på sømmet..*S*
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. august 2001 - 10:13 #30
Først en redirect side. der fører direkte ind i noget der mest ligner en underside. Hvor er forsiden?

hvorfor står omtalen af \'jva del 2\' ovenover/foran omtalen af \'Jva del 1\'

Det ser ikke ret færsdigt ud.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. august 2001 - 10:21 #31
Ovenstående var med NS4 (menyen i toppen er der slet ikke.)

Med IE4 kan det tilnød kaldes en forside, nu hvor der enr en meny til undersiderne :)

men der er lovlig meget forskel på den meget kulørte top og bund og den kridhvide baggrund. Det bliver til alt for meget hvidt i et bredt vindue.

og hvorfor ikke lade tabellem brede sig i større vinduer. siden er jo mestendelst tekst i tabelceller, og de kan sagtens brede sig meget mere.

Avatar billede zhatten Nybegynder
12. august 2001 - 12:21 #32
Jeg kører med 56 K på en gammel 166 Mhz. i 1024x768.

1. siden loader en smule langsomt

2. Menuen til højre er ikke lige så højt oppe som den anden det ser ikke godt ud synes jeg.

3. Jeg kan ikke lide at siderne ikke er bygget op på samme måde f.eks forsiden har et design for sig selv og alle de andre er anderledes.

4. Når man vil trykke på læs mere skal man trykke på den lille pil det er upraktisk f.eks hvis min mor sad der inde hun er sku dårlig med en mus og ville sikkert aldrig nogen sidne ramme den lille pil gør dog så man kan trykke på hele LÆS MERE.

5. forsiden er bygget pænt op på nær lige det med at de to rammer ikke er lige højt oppe, men de andre sider er sådan lidt primitivt bygget op lav dem dog som forsiden pænt og overskueligt.

6. Den chart-counter behøves da slet ikke være så stor og rumme så mange tal det ville være nok med det lille c man kan vælge jeg tror dine brugere er ret lige glade med hvor mange der gar været der idag og hvor mange der er online nu.

7. Jeg kunne ikkde finde tilbage til forsiden, men jeg fabdt så ud af man skulle trykke på logoet det er da også upraktisk at jeg skal sidde og lede efter forsiden.

8. Hvorfor er Hvme er Joakim von and egentlig del 2 foran del 1 ? det ville være lige som at sætte kaptilerne i forkert række følge i en bog.

Ellers er siden meget pæn, måske skulledu tænke på at anskaffe dig et domain da den adr. er umulig at huske.

Design 9^@13
Hurtighed 7@13
Indhold 10@13
Brugervenlighed 9@13

- Zhatten
Avatar billede jensb Nybegynder
12. august 2001 - 14:24 #33
Nu er der efterhånden mange der har nævnt det med at man kommer ind på en forside, som bare redirecter...det er jo sådan set min skyld.

Han havde glemt selv at smide URL\'en ind da han startede spørgsmålet, så jeg kiggede bare i hans profil, og fandt hans hjemmeside der, og indsatte så URL\'en.  Men som han har skrevet, så er den redirect side kun fordi de har flyttet adresse (og det har han ikke rettet i sin ekspert profil).

Med andre ord, det er ikke meningen at man skal se den redirect side, medmindre man har den gamle URL.

Til dem der ikke læser hele spørgsmålet, så værsgo\' her er den nye URL... http://haagerup.hjem.wanadoo.dk/ddc/dk/

Har jeg misforstået noget med forsiden? der er mange der nævner at det er underligt at Joakim von And del 2 kommer før del 1... Men skal den forside ikke opfattes some en rækker \"nyheder\" og så er det da logisk at 2 kommer før 1...den nyeste øverst, og del 2 er selvfølgelig skrevet efter del 1... om 2 uger kan det måske være del 3 er der, eller noget helt andet???
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. august 2001 - 16:17 #34
Programmørisk er det meget logisk. Fordi vi ved hvordan arkitkturen er inde bagved.
Men for den tilfældige surfer der blot vil vide noget mere om Anders And er det gak i låget. Og det er da ham du skriver siden for, ikke?
Avatar billede jensb Nybegynder
12. august 2001 - 16:27 #35
lige for at undgå misforståelser... Jeg har ikke noget med siden at gøre, jeg deltager bare i spørgsmålet.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. august 2001 - 17:19 #36
OK jensb, vi forstår dig godt. Fint at du vil give hjælpende hånd ... :)

/Tony
Avatar billede jensb Nybegynder
13. august 2001 - 21:11 #37
hvad var der galt med mit svar? jeg synes da mine svar var lige så gode som nogle af de andre der bare gentager de samme ting.
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
13. august 2001 - 21:15 #38
... det var det også !

Gå til http://www.eksperten.dk/spm/98196

/Tony
Avatar billede hobbez Nybegynder
13. august 2001 - 23:38 #39
Tak for point!

/Rob
Avatar billede jacobberget Nybegynder
26. august 2001 - 12:34 #40
Du snakker om det ser grimt ud med link på \"LÆS MERE\". Men du kan jo bare skifte link-farve, og fjerne understregningen ved hjælp af dette: http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=88

/Jacob