Avatar billede micanni1956 Novice
12. januar 2013 - 12:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

styresystem på hp pavilion bærbar

hey herinde

jeg har købt en brugt hp pavilion dv7 1200eo, den kører med windows 7, men er født med windows vista, jeg vil gerne fjerne den windows 7 som åbenbart er en piratudgave, og kunne genoprette pc-en til sin oprindelige version som den stod fra ny.
på pc-en er en recoverypartion indlagt hvor man kan gendanne den som ny.
men hvordan slipper jeg af med windows 7, og starter op med vista igen.
høber i som sædvanlig kan hjælpe

hilsen michael
Avatar billede sadolin1978 Novice
12. januar 2013 - 12:39 #1
jeg mener at når man starter så skal man holde F11 nede så er der forskellige muligheder
Avatar billede micanni1956 Novice
12. januar 2013 - 12:48 #2
hey sadolin

ja det er også hvad hp foreskriver, men det virker ikke med windows 7, så den skal jeg have fjernet først

hilsen michael
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2013 - 12:52 #3
Ja måske, men henvisningerne til recovery delen kunne måske været gået fløjten når win 7 er blevet installeret.
Har nemlig oplevet det samme her på min pc hvor jeg opgraderede fra Xp Home til pro.
Hvis det ikke virker så kunne recovey cd'erne måske hjælpe
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2013 - 12:54 #4
Eller også så låner man en original Vista cd magen til den version du har nøgle til, og bruger den nøgle du selv har.
Avatar billede micanni1956 Novice
12. januar 2013 - 12:58 #5
hey 220661

tak for tippet, men kan man ikke fjerne win 7
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2013 - 13:03 #6
Hvis du kan få adgang til din recovery del burde du kunne fjerne partitionen hvor Win 7 ligger på, og lægge det image som ligger på recovery på.
Men som jeg sagde før kan det tænkes at recovery slet ikke kan startes.
Har du afprøvet dette?
Avatar billede micanni1956 Novice
12. januar 2013 - 13:08 #7
hey 220661

her kommer så mit næste problem, jeg aner ikke hvordan jeg får adgang til recovery delen hp siger at amn under opstart blot skal trykke på f 11 så kommer man ind hvor man kan vælge at opsætte pc-en som ny, men det funker ikke. harddisken har en partion på 12 gb hvori recovery delen ligger.

hilsen michael
Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2013 - 14:07 #8
Avatar billede 220661 Ekspert
12. januar 2013 - 15:40 #9
#7 Det var også det jeg sagde til dig i indlæg #3.
Vil tro at Win 7 installationen har slettet noget af Recovery Manager, så den ikke kan startes.
Den eneste måde som jeg tror du kan gendanne den på, det er ved at bruge recovery cd eller låne en vista cd.
Avatar billede sadolin1978 Novice
12. januar 2013 - 16:54 #10
vil nok give # 9 ret. Brug enten Rec.cderne eller lån en vista magen til den du har licens nøgle til og kør den ind.
er du evt. i en virksomhed med en IT afdeling kunne det være de lå inde med en sådanne
Avatar billede sadolin1978 Novice
12. januar 2013 - 16:55 #11
en anden mulighed for at undgå de opgaver der fulgte med Vista var evt at køre en licens til den Win 7 du har liggende inde nu.
Avatar billede micanni1956 Novice
14. januar 2013 - 10:37 #12
hey 220661

kan du ikke skrive et svar så vi kan få afregnet, og tak for dine indlæg, jeg har bestilt recovery-cd'erne

hilsen michael
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2013 - 16:14 #13
Hej Michael.
Det vil jeg da selvfølgelig og tak for point.