Avatar billede brsoe44 Nybegynder
12. januar 2013 - 08:03 Der er 40 kommentarer

Hvad kunne det være galt med mailserver??

Hej
Er det nogle der ved hvor problem ligger henne, i min mailserver,
jeg bruger det program det hedder hmailserver, når jeg prøver på at
sende en mail fra min mailserver så får jeg den her mergling tilbage igen,

Your message did not reach some or all of the intended recipients.

  Sent: Sat, 12 Jan 2013 07:39:06 +0100
  Subject:

The following recipient(s) could not be reached:

  Error Type: SMTP
  Remote server (195.41.46.251) issued an error.
  hMailServer sent: RCPT TO:< >
  Remote server replied: 550 <>: Sender address rejected: Afsender blokeret (#4), se http://tdc.dk/4101

hMailServer

jeg har fået min port 25 åbent, min internet udbyder er TDC..
har i en ide hvor min fej ligger hende??
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. januar 2013 - 08:16 #1
Prøv at hente og køre TDC Mailsuport! Det er sikkert ASMTP
http://kundeservice.tdc.dk/privat/publish.php?dogtag=p_help_bb_mail_sup
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
12. januar 2013 - 08:37 #2
Det ville jeg lige prøve TAK :-)
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
13. januar 2013 - 23:13 #3
hvordan har i sat jer mail op inde hos GratisDNS????
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. januar 2013 - 18:57 #4
Hej.

  En A-record med [mail.domain.dk] der peger på din IP#.
  En MX-record, der peger på ovenstående A-record.
  En SPF-record nede under typen [txt].

De bedste hilsner
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
16. januar 2013 - 20:28 #5
Tak for dit svar
Ok det ville jeg lige prøve :-).. Jeg kom til at tænke på
Hvad skal jeg sætte min smtp i min mailserver ??
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
16. januar 2013 - 20:55 #6
hvad skal jeg skrive i : Vært: mit domænenavn.dk eller mail.domænenavn.dk??
og hvad skal jeg skrive i Tekst:???
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. januar 2013 - 21:26 #7
Jeg plejer at bruge [mail.domain.dk] da serveren principielt er ligeglad med, hvad der står i MX'en.

Du kan bruge Microsoft's wizard her http://www.microsoft.com/mscorp/safety/content/technologies/senderid/wizard/ til at hjælpe dig med at få det rigtige indhold til den. Det er noget lettere end at strikke den sammen i hånden.
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
16. januar 2013 - 21:34 #8
skal jeg bare sætte mail.domain.dk eller er det mail.mymdomain.dk???
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
16. januar 2013 - 21:35 #9
mail.mitdomain.dk???
Avatar billede CRKrogh Ekspert
16. januar 2013 - 21:53 #10
Altså: Du har jo forhåbentligt købt og registreret et domænenavn, ikke sandt? Det er bare det (dit eget domænenavn), du indsætter i stedet for [domain], [mitdomain], [mydomain] eller hvad du nu synes giver mening i eksemplet.
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
16. januar 2013 - 22:03 #11
jo det har jeg.
jeg har lige lavet

Tekst: v=spf1 mx -all
Vært: mitdomain.dk

ser det rigtig ud??
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. januar 2013 - 09:55 #12
Hej igen.

  Min egen SPF ser sådan ud:

v=spf1 a mx ptr mx:mail.mitdomain.dk -all

/Carsten
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
17. januar 2013 - 12:14 #13
jeg har lige sat det ind i min SPF v=spf1 a mx ptr mx:mail.mitdomain.dk -all :-)

hvad har du sat din Vært: mail.mitdomain.dk eller bare mitdomain.dk???..

jeg tænke på det med at modtage mail på mailserver
for når jeg prøver på at sende en mail til min mail
på mailserver men de kommer aldrig frem til min mailserver
hvad kan det skyldes??

/Brian
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. januar 2013 - 16:51 #14
Ud fra det, du skriver der, har jeg absolut ingen anelse.
Hvad mener du med "Vært: mail.mitdomain.dk eller bare mitdomain.dk"?
Du kan starte med et check på http://mxtoolbox.com/
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
17. januar 2013 - 16:59 #15
det jeg mener er om jeg skal skrive ved Vært: i GratigDNS
mail.xxxx.dk eller bare xxxx.dk??
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. januar 2013 - 17:09 #16
Som jeg skrev ovenfor:

  En A-record med [mail.xxxx.dk] der peger på din IP#.
  En MX-record, der peger på ovenstående A-record.
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
17. januar 2013 - 17:20 #17
Type    A
Vært    mail.bsdt.dk
Ny IP    87.54.219.98
Ny TTL    3600

Type    MX
Vært    bsdt.dk
Ny udveksler    mail.bsdt.dk
Ny TTL  43200

Type    TXT
Vært    bsdt.dk
Ny Tekst    v=spf1 a mx ptr mx:mail.bsdt.dk -all
Ny TTL    43200

Ser det her rigtig ud??
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. januar 2013 - 17:34 #18
Jeg kan godt være lidt i tvivl om de nederste to "Vært", men indholdet af de tre records ser ok ud.
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
17. januar 2013 - 17:39 #19
ok hvordan har du set din Vært OP??
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. januar 2013 - 17:46 #20
Godt så, var lige inde og kigge mit eget efter og det ser helt rigtigt ud, som du har det nu.
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
17. januar 2013 - 18:15 #21
det er jeg glad for at høre.
hvad hat du op sat som smtp i den mailserver??

hvordan kan det være at jeg ikke kan medtage de mail der bliver sendt til mig ??
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. januar 2013 - 18:29 #22
Nu ved jeg jo ikke, hvad du har på indersiden - jeg kører Exchange 2010 nu og Exchange 2003 tidligere, så det er nok mest der, jeg vil kunne hjælpe.
Mulighederne er mange, fra port forward der ikke er korrekt opsat til en virtuel SMPT-server på en Exchange der skaber sig.
Men når dine DNS-records nu har fået tid til at spredes på nettet, kan du jo prøve at se hvad http://mxtoolbox.com/ siger til det hele.

Kan du maile ud?
Har du kigget efter, hvad der står i headeren?
Du kan altid teste mod Echo@TU-berli.de - den svarer som regel indenfor ganske få sekunder.
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
17. januar 2013 - 18:37 #23
hvordan fungerer Exchange 2010 det program jeg bruger hedder Hmailserver..

nej jeg kan hedder ikke sende mail ud :-(
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. januar 2013 - 19:07 #24
På Exchange 2010 har man "Connectors", minimum en send og en receive. De sættes så begge op til at behandle mail for ens domain og netværk.
Jeg vil gætte på, at din mailserver kan sættes op til at sende mail ud via smarthost eller DNS - DNS er som regel det rigtige valg. Ellers kan der være ting som navnet på dit mail-domain, der skal passe.
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
17. januar 2013 - 19:17 #25
den der hvor kan jeg hente den hende og er den nem at sætte om til ens mailserver??
jeg har prøve at sætte min
SMTP op
til mail.bsdt.dk
men der kommer ikke nogen mail ud på internet
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. januar 2013 - 19:33 #26
Microsoft Exchange 2010 kan ikke hentes nogen steder i "testversioner" - i hvert fald ikke på legal vis. Den er nu heller ikke hverken let at trække eller simpel at opsætte.
Alt andet lige, tror jeg at hMailServer vil være et langt bedre bud til løsning af opgaven, så der er nok ingen vej udenom: Du er nød til at finde en måde at blive lidt bedre venner med den.
Jeg kan prøve at tage et kig på den i mellemtiden, men dine DNS-records skulle være i orden nu.
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
17. januar 2013 - 19:45 #27
det er bare ok. det ville jeg prøve :-).. man synes ikke rigtig det
sker noget med min mailserver
hvad kan det være galt at jeg slet ikke kan sende eller modtage mail på min mailserver??
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
17. januar 2013 - 20:00 #28
jeg har lige prøvet at lave en mail der hedder bs@bsdt.dk
men jeg montager ikke nogen mail på den når jeg
prøver på at sende en mail til den :-/
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. januar 2013 - 20:21 #29
Husk lige, når du laver forandringer i DNS kan det tage helt op til 24 timer, før de er nået hele vejen rundt.

Jeg tror, det mest interessante du kan teste lige nu, vil være en mail FRA din server TIL en ekstern mailbox, f.eks. Gmail eller lignende?
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
17. januar 2013 - 20:57 #30
ok jeg har prøvet at skrive fra min server til webmail
man der kommer ikke nogen mail frem..
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
18. januar 2013 - 14:30 #31
jeg har lige prøvet at en
telnet mail.bsdt.dk 25

så skriver den: Der kunne ikke oprettes forbindelse
til værten, på port 25: forbindelsen blev ikke
oprettet...
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. januar 2013 - 16:59 #32
Er du sikker på at port 25 i din router er forwarded til din server???
Har du evt. en webserver kørende på den samme maskine, så kan du jo prøve at forwarde port 80 og se om den svarer på HTTP?
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
18. januar 2013 - 23:16 #33
Ja jeg har åbnede port 25 og 110 er også åbnede
I rourter ..ja jeg har også en webserver køre på samme
Maskine og den køre fint
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
19. januar 2013 - 03:13 #34
så her jeg fået den til at modtage mail :-)
man jeg kan ikke få den til at sende mail

har du en ide hvad jeg skal skrive i min smtp i hmailserver??
får at få den til at sende mail??
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. januar 2013 - 11:05 #35
Har du chekket med din ISP om de blokerer dig på port 25?
Min nuværende udbyder gjorde til at starte med, men endte med at give "fuld skrue", selvfølgelig under forudsætning af at jeg håndterer det forsvarligt.
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
19. januar 2013 - 11:19 #36
Hmm hvordan kan jeg se om de blokerer min ISP???
Avatar billede CRKrogh Ekspert
19. januar 2013 - 11:42 #37
Din ISP = internetudbyder. Du tager kontakt til deres support og spørger om de har lukket af for port 25 på den type forbindelse, du har. WAOO fibernet gør det som udgangspunkt, men kan fravige det på opfordring.
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
19. januar 2013 - 13:21 #38
jeg har lige snakke med en support og der ikke nogen blokerer fra des side.. nej jeg har TDC
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
21. januar 2013 - 22:00 #39
er det noget af jer der også køre med jeres mailserver (Hmailserver)hos TDC hvad har i sat jeres SMTP til ????
Avatar billede brsoe44 Nybegynder
30. januar 2013 - 22:16 #40
Tak til alle jer der har givet mig en svar....