Avatar billede Hr_Hanseman Nybegynder
11. januar 2013 - 15:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

opsætning af VPN til Hidemyass for brug af Netflix

hjælp!

Jeg er kunde hos Fullrate.
Fullrate har givet mig en Zyxel P-2812HNU-F1 vDSL router!
Den er min primære router, den kører DHCP og har Gateway 192.168.1.1.

Min sekundære router er en ASUS RT-N6 router som er flashet til DD-WRT - nyeste rev. osv.

mit problem er:

Jeg vil opsætte min ASUS til at kører som en VPN router, således at jeg konstant er koblet op på min VPN hos HIDEMYASS i USA, så jeg kan udnytte NETFLIX fuldt ud!

Problemet er bare at selvom jeg har fulgt div. guides og anvisninger fra HMA til punkt og prikke, så kan jeg IKKE oprette VPN på min ASUS router!

min Asus er sat til at være 192.168.1.2 på netværket!

Kablingen er Zyxel LAN1 til ASUS WAN

I Zyxel fra ISP er firewall sat til at tillade WAN

Jeg har forsøgt opsætning med og uden DHCP (Ja jeg havde tildelt min pc en ip-adresse manuelt, defineret Submask og slået firewall fra!)

Jeg har også forsøgt at resette hele lortet og installerer OPENVPN med den automatiske installer fra DD-WRT som kan generes hos HMA.

Er der nogen som har gode ideer til hvorfor jeg ikke kan oprette VPN via min ASUS ??
Er der nogen som har erfaringer med VPN og FULLRATE ???

mvh Hr.Hanseman

PS. points gives til den person som med sin forklaring medvirker til succes mht oprettelse af permanent VPN på min ASUS router
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. januar 2013 - 17:24 #1
Hej.

  Jeg tror bestemt ikke det vil spille med samme IP-segment på begge sider af din Asus.

De bedste hilsner
Avatar billede Hr_Hanseman Nybegynder
11. januar 2013 - 18:06 #2
IP-range på DHCP er sat til 192.168.1-100 på Zyxel
og til 192.168.1.200 på ASUS

med en pool på 35 på begge router
Avatar billede CRKrogh Ekspert
11. januar 2013 - 18:17 #3
Jep - prøv lige at ændre dit scope på Asus'en til f.eks. 192.168.2.0/24
Avatar billede iPhoneluppen Nybegynder
17. januar 2013 - 10:00 #4
Hej,

Jeg har selv Fullrate, og benytter kun min standard fullrate router som modem, dvs. min egen router styre hele netværket.

Jeg er ikke helt klar over om du har samme setup, men hvis du kontakter Fullrate kan du få dem til at sætte din standard router i bridge mode, og herefter vil det være din egen Asus router der styrer det hele, hvilket jeg mener er den eneste optimale løsning hvis du skal have flere routere på.

Jeg kan godt se idéen med dette VPN setup, personligt foretrækker jeg dog en DNS løsning i stedet for VPN.

Jeg kan anbefale unblock-us.com, det burde også virke på alle dine enheder hvis du nøjes med at ændre dns'en i din router.

Jeg har ikke lige en guide til din Asus router, men du kan fx se guiden til linksys og cisco, det burde være nogenlunde ens på din Asus.

http://support.unblock-us.com/customer/portal/articles/291521

Alternativ er at sætte det op på dine enkelte enheder, her har jeg lavet en guide på iPhoneluppen som du evt. kan bruge.

http://iphoneluppen.dk/blog/sadan-opretter-du-en-amerikansk-netflix-konto/
Avatar billede Hr_Hanseman Nybegynder
17. januar 2013 - 10:53 #5
Det var dog det første brugbare forslag!

Fullrate har også selv foreslået det med bridge mode!

Så måske er det det rigtige!

men du har altså fuld adgang til hele NETFLIX blot ved at benytte en US-DNS?
eller?

Sløver det ikke nettet/båndbredden ??
Avatar billede iPhoneluppen Nybegynder
17. januar 2013 - 11:05 #6
Ja fordelen ved DNS er at du ikke skal køre ind over en "langsom" VPN der kan sløve hele processen meget og ofte er det også en dyre løsning.

Personligt har jeg bare ændret DNS'en på mine enheder hvor jeg ønsker at se amerikansk Netflix, og selvom du har en amerikansk Netflix bruger kan du sagtens se både dansk og amerikansk, du skal bare fjerne DNS'en igen, så det er altså forholdsvis nemt hvis du lige vil tjekke den danske engang.

For at svare på dit spørgsmål:

Det sløver ikke hastigheden, hvad jeg har bemærket.

Og hvis det er du vil prøve det først så tilbyder unblock-us.com en gratis prøve periode, det eneste du skal gøre er at submit din mail på siden og så kan du aktivere DNS'en og benytte deres DNS'er.

Du kan evt. prøve at ændre dns'en på din computer til at starte med bare for at se hvordan det fungere.
Avatar billede iPhoneluppen Nybegynder
17. januar 2013 - 11:07 #7
Og ja, jeg har fuld adgang til den amerikanske netflix ved hjælp af dette DNS setup :)
Avatar billede Hr_Hanseman Nybegynder
17. januar 2013 - 13:17 #8
Coool - det skal testes i aften!

Har du så en dansk adresse registreret hos Netflix - eller er det et amerikansk ALIAS?
Avatar billede iPhoneluppen Nybegynder
17. januar 2013 - 15:00 #9
Jeg har ikke selv testet det, men jeg har hørt at hvis du opretter en dansk netflix bruger så skulle den også virke som amerikansk bruger, hvis du nu "kom forbi" USA (eller bruger en DNS) jeg har dog kun testet den anden vej, med at en amerikansk bruger virker i DK med dansk indhold.

Dvs. jeg har brugt en adresse fra http://da.fakenamegenerator.com/

Du skal selvfølgelig oplyse dig rigtige kreditkort, vær dog opmærksom på at du muligvis får en opringning fra banken når du sætter det igang, da der åbenbart er nogle alarmer hos dem der vil sikre sig at din faste overførsel er OK.

Jeg modtog i hvert falde et opkald da de ikke kunne forstå en amerikansk konto skulle trække penge fra mig, men når du så har godkendt det så kører det bare :)
Avatar billede Hr_Hanseman Nybegynder
18. januar 2013 - 09:19 #10
Hmmm Unblock-US virker ihvertfald!

Når DNS er sat op i ISP routeren, så fungerer det fint og NETFLIX får et HELT NYT INDHOLD, med masser af film mv. som ikke kunne ses før! Dog skal det så siges at der også forsvinder noget!
Serien DEXTER er på den danske version men kan IKKE findes når unblock DNS er slået til!

Det får NETFLIX til at virker men løser IKKE mit VPN opsætningsproblem!
Avatar billede iPhoneluppen Nybegynder
18. januar 2013 - 09:40 #11
Ang. Dexter, så er det jo fordi at den amerikanske og danske version har forskelligt indhold, hvorfor jeg også sagde at jeg brugte at skifte over engang imellem, hvilket er nemt og hurtigt med en DNS hvis man kun indsætter den på de enkelte enheder.

Ang. VPN det er korrekt, men skulle du ikke kun bruge VPN til at se amerikansk Netflix i så fald er problemet vel løst? :)

Hvis VPN'en er meget vigtig for dig, så vil jeg anbefale dig at få sat din standard router i bridge mode som jeg tidligere var inde på, måske det løser VPN problemet?
Avatar billede lclemens Nybegynder
18. januar 2013 - 10:04 #12
Unblock US fungerer også som en slags vpn (proxy), men kun for bestemte adresser. Dvs. deres dns-server omdirigerer nogle udvalgte adresser til dem selv.
Avatar billede Hr_Hanseman Nybegynder
28. januar 2013 - 10:45 #13
JA - det er ret simpelt med unblock us og det er også billigere en HMA!

Så derfor tildeles point til iphoneluppen
Avatar billede iPhoneluppen Nybegynder
28. januar 2013 - 11:57 #14
Super, håber du bliver glad for løsningen :-)