Avatar billede micwar Mester
08. januar 2013 - 07:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Uønsked udregning.

Hej
Jeg har et Excel ark hvor man skal notere sit navn, nr og en dato (A1-B1) i C1 skal man skrive dagens dato, så skal D1 udregne en mdr. frem (=c1+30) og E1 2 mdr. frem (=c1+60). Det virker fint men mit spørgsmål er: Når man nu ønsker at forsætte ned (A2, A3 osv.) så kommer der til at stå 30-01-1900 og det ser rodet ud, kan man have formlen liggende uden at den laver en udregning før cellen til venstre bliver udfyldt? Håber det er til at forstå.
Avatar billede d0stuffz Nybegynder
08. januar 2013 - 08:19 #1
På en dansk excel er det =hvis(c1>0;c1+30;0), på en engelsk excel er det if
Avatar billede micwar Mester
08. januar 2013 - 08:27 #2
Formlen er fin nok, men når man så trækker formlen ned for at den kan lave samme udregning ved næste indtastning nedefter så er det at den udfylder cellen med en udregning, og jeg ved det er fordi cellen (C2,C3,C4 osv) er tomme. men det ser ikke kønt ud og de måtte gerne stå tomme indtil der kom en ny dato i cellen.
Avatar billede finb Ekspert
08. januar 2013 - 09:46 #3
=hvis(cellen<>"";så-et-eller-andet;"")
Avatar billede micwar Mester
08. januar 2013 - 13:59 #4
Det er bare hvad "så-et-eller-andet" skal være :)
Avatar billede store-morten Ekspert
08. januar 2013 - 18:57 #5
=HVIS(C1="";"";C1+30)
=HVIS(C1="";"";C1+60)
Avatar billede micwar Mester
10. januar 2013 - 07:26 #6
Hej Morten
Så hjalp du mig igen, tak for det. Den virker lige som den skal, og det ser pæner ud at cellerne ikke er fyldt med datoer der ikke passer. kom med svar
Avatar billede store-morten Ekspert
10. januar 2013 - 07:39 #7
Det var godt.
Velbekomme.