Avatar billede bandersen2200 Nybegynder
07. januar 2013 - 23:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Certificering: MCSD: Web Applications-Developing ASP.NET 4.5 MVC Web Applications

Hej Eksperter

Jeg ville høre om jeres vurdering af følgende emner:

Til certificeringen af følgende kursus: http://www.microsoft.com/learning/en/us/exam.aspx?ID=70-486(Developing ASP.NET 4.5 MVC Web Applications) findes der ingen bog (Eller det gør der, men den udkommer først om 2 måneder). Derfor vil jeg høre om i mener man burde kunne bestå certificeringen ved at læse følgende 2 bøger:

- ASP.NET MVC 4 in Action(http://www.amazon.co.uk/ASP-NET-MVC-Action-Jeffrey-Palermo/dp/1617290416/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1357598596&sr=8-2)
- Professional ASP.NET MVC 4(http://www.amazon.co.uk/Professional-ASP-NET-MVC-Wrox-Guides/dp/111834846X/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1357598468&sr=8-1)

Jeg har ikke prøvet at tage en certificering før og er i tvivl om hvor meget Microsoft vil lægge vægt på 4.5, da bøgerne kun bruger 4.0. Håber i vil komme med lidt indput til emnet.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2013 - 00:15 #1
Du kunne proeve at:
- laese 4.0 boeger
- laese alt du kan finde paa nettet om nye features i 4.5

Men jeg ved ikke hvad MCSD kraever.
Avatar billede keysersoze Guru
08. januar 2013 - 09:58 #2
http://www.bloggedbychris.com/2012/11/06/microsoft-exam-70-486-study-guide/

De fleste tests ligger på et relativt højt niveau og samtidig kan de let være meget MS-specifikke ud fra deres tankegang og ikke nødvendigvis som man selv ville gøre det. Deres egne trainingkits/kurser etc dækker ikke alle områder så det plejer at være en god idé med både ekstra læsning samt reel erfaring i det man tager test i.

Jeg har ikke selv erfaringer med testen så hvor godt bøgerne dækker områderne i testen tør jeg ikke sige. Har man ikke taget test før plejer Transcender at være et rigtig godt sted at starte da de tilbyder forberedelsestests - desværre har de vist endnu ikke til den pågældende test, men måske det kan give noget at forsøge sig med en version tidligere (eller forhøre sig om de snart har den rigtige version klar).
Avatar billede bandersen2200 Nybegynder
11. januar 2013 - 22:50 #3
Hej

Tak for begge svar. Men efter dit svar keysersoze, har jeg ændret retning og tager Programming in HTML5 with JavaScript and CSS3, som den første af 3 certificeringer til MCPD.

Nej Transcender har desværre ikke nogen forberedende tests. Men det er gratis at gå op til 2. prøve, så man kan jo bruge det første forsøg som en forberedende test. Det kører Microsoft med et par måneder endnu.

Tak for linket, det bruger til forberedelsen til Programming in HTML5 with JavaScript and CSS3. Vil du have point keysersoze ?
Avatar billede keysersoze Guru
12. januar 2013 - 10:50 #4
svar
Avatar billede keysersoze Guru
12. januar 2013 - 10:51 #5
iøvrigt hvis du ikke allerede har set det; http://www.microsoft.com/learning/en/us/html5-offer.aspx
Avatar billede bandersen2200 Nybegynder
13. januar 2013 - 12:29 #6
Tak for linket :)