Avatar billede hclarsen Nybegynder
07. januar 2013 - 21:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Installering af GSL på Windows XP 32bit

Hej

Jeg har enormt mange problemer med at installere GSL på min XP 32bit-maskine. Jeg har fundet det her: http://gnuwin32.sourceforge.net/packages/gsl.htm, men det er en fil på kun 6MB. Jeg har installeret det, men aner ikke hvordan jeg kan få brugt det.

Jeg kører med CodeBlocks som IDE. Er der en, der kan give en hjælpende hånd? Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor det skal være så svært.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. januar 2013 - 03:06 #1
Hvis jeg downloader og unzipper lib og bin kan jeg koere en test command line med:

gcc -m32 -Wall -IC:\DivNative\32bit\gsl-1.8-lib\include -c test.c -o test.obj
gcc -m32 -LC:\DivNative\32bit\gsl-1.8-lib\lib test.obj -lgsl -o test.exe
PATH=C:\DivNative\32bit\gsl-1.8-bin\bin;%PATH&
test

(-m32 er fordi jeg er paa eb 64 bit Windows)
Avatar billede hclarsen Nybegynder
05. februar 2013 - 13:04 #2
Hej Arne

Jeg gik væk fra GSL og benytter mig af Boost istedet for. Det fik jeg til at virke. Du må gerne lægge et svar, du gjorde trods alt et forsøg.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2013 - 15:51 #3
ok