Avatar billede Bengtsson1994 Nybegynder
07. januar 2013 - 17:04 Der er 8 kommentarer

Langsomt internet

Hej Eksperter

Får et par uger siden havde jeg en forholdsvis gammel acer pc, men som stadig havde været ret dyr, mit internet på den kørte utrolig langsomt.. jeg kunne ikke se 10 sekunder af en film på youtube uden den gik i stå, og kom aldrig videre..
- så anskaffede jeg mig forleden en ny MacBook Pro Retina til 13000.. den burde jo kunne køre youtube osv uden problemer, men der sker fuldstændig det samme som med acer'en...
Det er ligesom problemet bliver ført videre, når jeg er i skole og kører på skolens ellers glimrende netværk, har jeg stadig problemer med youtube, ligesom herhjemme.. selvom mine klasse kammeraters gamle brugte HP computer, kører fuldstændig uden stop på youtube osv??

- jeg har før rodet meget med DNS herhjemme på vores netværk, og tænker der måske kan være noget der?? - håber virkelig på at kunne få noget hjælp, for det her er ikke til at leve med!!

Mathias Bengtsson..
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2013 - 17:38 #1
Hvis problemet både er hjemme og i skolen, så har det ikke noget med nettet at gøre.
Det må være din computer der har problemer.
For at bruge youtube skal du bruge flash player.
Er den i nyeste version, og virker den optimalt?
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2013 - 17:40 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2013 - 17:41 #3
Avatar billede Bengtsson1994 Nybegynder
07. januar 2013 - 22:54 #4
Hej det er ikke kun youtube og sådan der er langsomt, generelt er nettet bare langsomt?? :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2013 - 08:48 #5
Synes bare det er mærkeligt du har det både hjemme og på skolen og med 2 computere på samme tid, hvor den ene er en ny en.
Det hænger ikke sammen synes jeg??
Jeg har ikke flere bud desværre.
Avatar billede Bengtsson1994 Nybegynder
08. januar 2013 - 10:43 #6
jeg har ændret i min DNS? fordi den lige pludselig ikke kunne finde den automatisk? så fandt jeg en alternativ TDC dns? kan det skyldes noget??
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2013 - 15:56 #7
Der er kun en ting at gøre, og det er at sætte den til automatisk at hente ip og dns.
Jeg kan ikke sige om det kunne være problemet??
Avatar billede Peter29H Nybegynder
09. januar 2013 - 14:03 #8
Hej Mathias,

Hvis det viser sig at være din forbindelse som er langsom, kan jeg varmt anbefale denne side http://billigste-bredband.dk

Med venlig hilsen
Peter Hansen