Avatar billede crazynight Nybegynder
11. august 2001 - 19:13 Der er 32 kommentarer og
2 løsninger

Er vores KODE søgemaskinevenlig?

Gider I checke om vores kode til www.CRAZYNIGHT.dk er søgemaskinevenlig og evt. komme til konkrete tips til forbedring?
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2001 - 19:20 #1
Det skulle der da ikke være noget i vejen for.
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. august 2001 - 19:21 #2
Jeg har næsten lyst til at tilbyde en gratis ændring af jeres kildekode :o|

I toppen har i et java script:
<script LANGUAGE=\"JavaScript\">

Men det bliver aldrig afsluttet? Såvidt jeg ved er det en dårlig ide at have alt for mange JavaScripts i toppen af sin side (for søgemaskinernes skyld), men I har jo kun ét... der dog aldrig bliver afsluttet.

I har jo de to mest krævede metatags, men måske I skulle smutte ind på www.metamaten.dk og gøre lidt mere ud af metatags\'ene?

Men det hjælper ikke ret meget ved Google, da Google har en anden måde at bestemme hvilke sider der er bedst:

\"PageRank er en konstant værdi. Det vil sige, at den ikke er afhængig af det der søges på. Værdien tildeles, som en fast faktor for hver enkel side på dit website. Denne værdi bruges så i forhold til de konkrete søgninger, så de relevante sider med højeste PageRank kommer først frem i resultaterne.\"
(Kilde: www.joyzone.dk/soegemaskiner/nyt_03032001-3.asp )
Avatar billede crazynight Nybegynder
11. august 2001 - 19:30 #3
ezolu > Godt, så kom i gang ;-))
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. august 2001 - 19:34 #4
Jeres side er opbygget sådan her:

<html>

<style type=\"text/css\">
</style>

<head>
  <title>Sidens title</title>
  <style>
  <script LANGUAGE=\"JavaScript\">
  <!-- Hide from old browsers
  <style>
  </style>
</head>

<body>
</body>

<style>
</style>

</head>
</body>
</html>
</body>
</html>

En normal side er opbygget sådan her:

<html>
<head>
  <title>Sidens title</title>
  <style>
  </style>
</head>
<body>
</body>
</html>

Om det påvirker søgemaskiner... det ved jeg ikke. Men det er i mod HTML v.4 standarden.
Avatar billede stigc Nybegynder
11. august 2001 - 19:44 #5
ja det er sku\' ikke flot HTML kode i har betalt for der...

Gad vide hvad Netscape siger til det?
Avatar billede stigc Nybegynder
11. august 2001 - 19:45 #6
siden kunne godt vises, men formatering af venstre menu er ikke god!
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. august 2001 - 19:46 #7
Det er faktisk underligt I ikke står øverst. Hvis man stiller det hele op ser det cirka sådan her ud:

www.crasynight.dk
+ Har metatags hvor \"polterabend\" indgår - dog ikke adskilt af komma (,).
+ Har \"polterabend\" 2 gange i titlen
+ Har \"polterabend\" flere gange på siden (dog i bøjet form)
+ Google kender 48 der linker til siden
- Er rodet opbygget

http://sites.netscape.net/b951723/Birgittes_Polterabend.html
+ Har \"polterabend\" som det eneste ord i titlen
+ Har \"polterabend\" 3 gange på siden.
+/- Mon det er godt med link til noget af det samme?
- Google kender ingen der linker til hendes side.
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. august 2001 - 19:48 #8
stigc >> Prøv at smide et screenshot op?
Avatar billede lenka Nybegynder
11. august 2001 - 19:58 #9
tommyf >> hvordan kan du få det til at google kender 48 der linker til siden? Hvis jeg skriver link:www.crazynight.dk i google, finder den kun 3 sider. Tilgengæld finder den 13 sider hvis jeg skriver link:sites.netscape.net/b951723/Birgittes_Polterabend.html

Lenka.
Avatar billede lenka Nybegynder
11. august 2001 - 20:00 #10
Ok, lille rettelse til det jeg skrev: google finder godt nok 13 sider der linker til det sidstnævnte site, men det er alle fra hendes egen side! :)
Avatar billede stigc Nybegynder
11. august 2001 - 20:01 #11
tommyf  >> Hvordan ser du hvor mange der linker til en side?
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. august 2001 - 20:04 #13
stigc >> Kopiere mit link. Men huske at få det hele med.
Jeg siger bare at den skal søge på:
\"www.crazynight.dk\" -site:www.crazynight.dk
Avatar billede stigc Nybegynder
11. august 2001 - 20:06 #14
man kan jo ikke bare søge på adressen for at finde hvor mange der linker til en! Det er jo tit man skriver \"hans Jensens hjemmeside\", hvor adressen er en eller anden lang get2net.dk hjemmeside.....
Avatar billede lenka Nybegynder
11. august 2001 - 20:07 #15
OK, men google har altså et indbygget \"søg på hvor mange der linker til siden\". Det hedder link:<sideURL>
Ellers finder du jo også alle de steder der nævner siden uden at linke? Eller..?
Avatar billede stigc Nybegynder
11. august 2001 - 20:11 #16
med den metode er der flere der linker til Birgittes_Polterabend.html
Avatar billede crazynight Nybegynder
11. august 2001 - 20:14 #17
Koden er nu opdateret!

Er det bedre????
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. august 2001 - 20:14 #18
lenka >> Prøv at skrive:
\"www.crazynight.dk\" -site:www.crazynight.dk

Og tjek de link der fremkommer.

Det er underligt. Hvis jeg søger ligesom du siger fremkommer der en masse links der ikka var der før.
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. august 2001 - 20:17 #19
crazynight >> Du skal kopiere al den kode som www.metamaten.dk laver. Du har kun kopieret halvdelen?

<META NAME=\"Robots\" CONTENT=\"ALL\">
Hvis du skriver ovenstående tager søgemaskinen hele siden, men det burde den vel også gøre som default.

Men de fejl i HTML-koden er ikke ændret.
Avatar billede lenka Nybegynder
11. august 2001 - 20:18 #20
Ja, jeg har prøvet din metode.. hmm.. jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan googles \"link:<URL>\" virker.. og det er da også mærkeligt at den finder 13 på den anden, når det nu alle sammen er fra hendes egen side, disse links plejer google da at frasortere når man bruger link-metoden? Troede jeg ;)
Avatar billede lenka Nybegynder
11. august 2001 - 20:19 #21
(sidste besked var til tommyf)
Avatar billede gl_nok Nybegynder
11. august 2001 - 21:02 #22
hej Tommy F.
Jeg sidde rlige og forsøger at finde ud af hvad der sker på siden for crazynight.

Men du har ikek ret i at der er to body tags på siden. Det ene er ike et tag da det er body og ikke <body>

Jeg har ikke brugt matamaten til at lave tags ogcontent all mener jegf også er standard.

Btw skal lige skynde mig at sige at det er ikek mig der har lavet siden, jeg hjælper bare *g*

en anden ting. Er det ikek noget med at de fleste søgemaskiner har en grænse for antallet af søge ord ?
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. august 2001 - 21:08 #23
>> søgemaskiner har en grænse for antallet af søge ord?
- Jo men så nøejes de vel bare med at tage de f.eks 15 første :o)

>> siden. Det ene er ike et tag da det er body og ikke <body>
- Gå op i SØG og søg efter \"<body>\" og prøv så at sige én gang til at der ikke er 2  body-tags.
Avatar billede lenka Nybegynder
11. august 2001 - 21:09 #24
gl_nok>> jo, hvis du kigger på parse træet på http://validator.w3.org/check?uri=www.crazynight.dk&doctype=Inline&sp=&noatt=#parse
så har siden www.crazynight.dk altså to <body>-tags (indlejret i hinanden).
Avatar billede gl_nok Nybegynder
11. august 2001 - 21:11 #25
har jeg hermed gjort. Det ene er en body uden <> om.

den er der i forbindelse med css oplysningerne, og spørg mig ikek hvorfor for det har jeg ikek kigget på.

Men har du kigget lige nu, for jeg har lige været inde og forsøge at rydde bare en lille smule op
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. august 2001 - 21:15 #26
gl_nok >> Nej, for så har du jo ikke gjort som jeg sagde. Søg på dette, IKKE mere IKKE mindre: \"<body>\"
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. august 2001 - 21:15 #27
Jeg ved godt der er en sammen med CSS men den kommer du ikke i nærheden af hvis du kun skriver: <body>
Avatar billede lenka Nybegynder
11. august 2001 - 21:16 #28
gl_nok >> du skal søge på <BODY> ikke body. Faktisk nu jeg kigger efter er der hele TRE <BODY>-tags (foruden den body der er i style, men det er jo noget helt andet). Den anden er indlejret i den første og den tredje starter (og slutter) efter at den første er endt.
Avatar billede tommyf Nybegynder
11. august 2001 - 21:20 #29
Det er ikke fordi at I bruger Include-funktionen? Det ligner næsten 3 sider der er inkluderet i hinanden... men så burde der også være 3x<html>
Avatar billede gl_nok Nybegynder
11. august 2001 - 21:20 #30
hmmmm har lige lavet søgningen igen. og stadig kun en <body> en </body> og en body.

jeg ahr været inde i kilde filen og kigge så måske er det der den ligger. Det er lavet i php og hvis du tager view source far en browser kan resultatet være noget andet grundet rod i php strukturen
Avatar billede gl_nok Nybegynder
11. august 2001 - 21:22 #31
jo det er præcist i php strukturen den ligger. Hvis jeg vælger view source i IE får jeg det også til flere
Avatar billede gl_nok Nybegynder
12. august 2001 - 17:12 #33
er der nogen der ved om man \"må\" bruge både almindelig meta og dc meta ?
Avatar billede therkildsen Nybegynder
12. august 2001 - 17:22 #34
Du kan forbedre din indexering på søgemaskinerne ved at udnytte den faktor der hedder linkpopularitet bedre.

Du kan læse mere om emnet her:
http://www.builder.dk/artikler/article.asp?AID=142

Stadigt flere søgemaskiner tillægger linkpopulariteten større og større værdi. Du kan se hvilke sider der linker til dig her:
http://www.linkpopularity.com

Det skal bemærkes, at det kun er de sider der ER optaget i søgemaskinerne som  bliver vist.

mvh

Therkildsen