Avatar billede jebo Novice
05. januar 2013 - 23:21 Der er 1 løsning

Skydrive - dokumenter bliver skrivebeskyttet

Hej eksperter.
Jeg er gået over til at bruge skydrive til erstatning for windows live mesh efter opfordringsmail fra microsoft. Jeg har uploadet alle mine regneark og wordfiler, som jeg benytter på forskellige platforme til mit skydrivelager - og det ser umiddelbart godt nok ud.
Imidlertid skifter mine dokumenter fra skrivebeskyttet til ikke-skrivebeskyttet fra dag til dag uden noget konkret mønster. Når jeg f.eks. åbner et regneark i excel (office 2007) er det tilfældigt, om det bliver redigerbart eller ej. Hvis det bliver åbnet i skrivebeskyttet stand, må jeg vente til dagen efter for så at se, om det bliver redigerbart eller stadig er skrivebeskyttet. Jeg ser ikke mulighed for at ændre dokumentets status.
Originaldokumentet fra min pc er sikkerhedsmæssigt sat op, så alle har fuld kontrol, altså ingen begrænsning omkring redigering.
Er der nogen af jer, der kan forklare, hvad der foregår i skydrive, når dokumenter skifter status som vinden blæser ?
Hvad kan jeg gøre for at sikre, at mine dokumenter - hele tiden - bliver ved at være redigerbare ?
.......
Kan I også forklare mig, hvor mit skydrive-drev ligger på pc'en ? (kører windows 7)
Ser frem til at høre fra jer.
Venlig hilsen
Jens Jensen
Avatar billede jebo Novice
21. januar 2013 - 17:24 #1
Problemet ser ikke ud til at blive løst - så sagen lukkes her.