Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 18:00 Der er 57 kommentarer og
1 løsning

domøne navn til WDS og MDT

hej jeg har sat en WDS og en MDT server op på en windows server 2008 og det kører ellers godt indtil user name og adgangskode  jeg skriver så min kode og mit domænenavn og brugernavn  og siger den at den ikke findes ??  og inden i Kontrolpanel \ System and security \ System  står der domænenavn xxxxxxxx.dk
MEN det dur ikke :((  hvad gør jeg forkert ???
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 19:43 #1
Hej, Rasmus.

  Er serverne MEDLEM af et domain og er brugerne oprettet der?

De bedste hilsner
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 19:53 #2
jeg har et domain  men ved ikke om  min server administrator er der ???  der er hun administrator
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 19:57 #3
Altså:

1. Du har lavet et Active Directory.
2. Du har oprettet brugere i det med de rigtige rettigheder på domain-controlleren.
3. Du har indmeldt dine nye servere i AD'et.

/Carsten
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 20:02 #4
jeg har være inde i AD DTDROM :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 20:09 #5
Altså:

1. Du har IKKE lavet et Active Directory.
2. Du har derfor heller ikkeoprettet brugere i det med de rigtige rettigheder på domain-controlleren.
3. Du har så heller ikke indmeldt dine nye servere i AD'et.
4. Så kan brugerne jo af gode grunde ikke valideres mod domænet, hvis det ikke eksisterer...

/Carsten
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 20:14 #6
jeg har været inde i Active Directory
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 20:15 #7
hvordan laver man en Active Directory

en video vil være god :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 20:22 #8
Hej.

  Emnet er nok lidt uden for scope her. Der er skrevet bøger om AD, hvordan det fungerer og hvordan det administreres. Uden den grundlæggende forståelse af det, tvivler jeg kraftigt på at du nogensinde vil få noget brugbart ud af WDS. Dette ikke sagt for at disse nogen, blot en konstatering af, at der skal være et fundament at bygge det på.
  Har du ikke nogen i din omgangskreds, der administrerer AD til dagligt, der kan hjælpe dig med at få de basale ting op at køre?

/Carsten
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 20:24 #9
jeg har lavet en AD (dcpromo) og lave en Active Domain men den dur ikke :(((
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 20:33 #10
Okay.

  Hvis du har kørt dcpromo på en server, vil den nu være domain-controller i det AD domain, du netop har oprettet. Den skulle meget gerne også være DNS. Jeg går ud fra, at du har "noget andet", der agerer DHCP og uddeler IP-adresser? Husk at fortælle, at den nye DNS så er din domain-controller. på DNS'en skal du så lave forward til noget eksternt, så du også kan navneopløse udenfor dit domain. Så er de basale ting i hvert fald i luften. Når det så er kørende, kan du på domain-controlleren i [Users and computers] oprette brugerne. Nu skulle du så, men en bruger med administrator-rettigheder, både kunne logge på og melde en maskine ind i domænet.

Er der noget af dette, du ikke kan eller ikke fungerer?

/Carsten
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 20:39 #11
hej Carsten jeg fandt lige et link http://technet.microsoft.com/da-dk/library/gg191818.aspx

skal jeg bare følge denne Guide

en video på dansk ville være god :)

/Rasmus
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 20:47 #12
Mjah, til dels. Det forklarer jo, hvordan du opretter en bruger. Men der skal under alle omstændigheder oprettes en bruger tilhørende gruppen "domain admins". Denne bruger kan indmelde nye maskiner i AD'et.
Jeg er aldrig stødt på danske videoer
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 20:58 #13
ja men  en  Guide Billeder :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 21:31 #14
Har jeg nu heller ikke set. Men Microsofts eget Technet community er da et ok sted at fortsætte, når de grundlæggende ting er på plads.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 21:36 #15
er der ikke en Guide på dansk til hvordan man gør det ?:)
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 21:38 #16
eller noget txt og billeder :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 21:51 #17
:-D Ikke engang boghandlerne (Saxo & Polyteknisk) har noget på dansk. Så skal du være heldig at der er en , der måske har noget kursusmateriale i overskud? De ting, jeg har liggende er desværre alt sammen på engelsk.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 21:54 #18
dur denne her ikke ??:) Oprette en Active Directory Domain Services-bruger

http://technet.microsoft.com/da-dk/library/gg191818.aspx
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 21:56 #19
Det er nøjagtigt den samme, du linkede til før - og svaret er det samme: Se ovenfor.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 22:03 #20
kan du ikke lave en video eller billeder af hvad  jeg skal ind på ?? :) prtscr ?? jeg så jeg har noget og gå efter ?
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 22:04 #21
hv hvad laver jeg ????
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 22:18 #22
Så bliver det desværre ikke herfra. Så synes jeg efterhånden indsatsen overstiger udbyttet - jeg håber ikke du misforstår.

Men det, du kaster dig ud i her, forudsætter nogle helt grundlæggende færdigheder i forhold til Microsofts server-teknologier, og at forsøge at dokumentere det trinvis så det er forståeligt og der ikke overses noget, helt specifikt til din opgave, er fri fantasi at håbe på.

De bedste hilsner
Carsten
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 22:23 #23
hej Carsten  skal jeg ind i Active Directory-brugere og -computere også lave en ny brugere på min server ?
også dur det ???
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 22:29 #24
skal jeg ind i den som hedder Choose users or groups ??
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 22:32 #25
Altid [Users and computers] når der skal tilføjes / ændres brugere. Her skal du oprette en bruger, f.eks. "WDSadmin" og vælge gruppe [domain admins]. Hvis du herefter benytter denne bruger, vil du have fuld skrue på rettigheder; så vil det i hvert fald ikke være det, der spænder ben.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 22:38 #26
1jeg skal ind i Users and computers

2 skal tilføjes / ændres brugere
3 oprette en bruger, f.eks. "WDSadmin" og vælge gruppe [domain admins]

eller hvad :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 22:50 #27
Godt så:
1. Åbner [Active Directory Users and Computers].
2. Klik på dit domain og find OU'en [Users].
3. Højreklik og vælg [New...] og [User].
4. Angiv bare "WDSadmin" både som [First name] og [User logon name].
5. Efter et [Next] angiver du password (fjern bare fluebenet ved [User must change password...] og slut af med [Next] og [Finish].
6. Højreklik din nye "WDSadmin" og vælg [Properties].
7. På fanebladet [Member of] tilføjer du "Domain admins"
Nu har du en administrator-konto med (næsten) alle rettigheder!
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 23:10 #28
Adgangskode:  974674 http://gupl.dk/689736/
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 23:17 #29
"OU" er en Organisational Unit => Den du allerede har markeret i dokumentet, så du er på rette vej.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 23:19 #30
1. Åbner [Active Directory Users and Computers http://akfash.files.wordpress.com/2008/09/active-directory-users-and-computers.jpg
2. Klik på dit domain og find OU'en [Users (skal den hede OU'en [Users ?

Højreklik og vælg [New...] og [User].
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 23:25 #31
=> du højreklikker på [Users] og.....
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 23:27 #32
Users and Computers
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 23:34 #33
Nej, se nu på det billede, du uploadede: Du står jo allerede på den OU "Users", jeg beskrev ovenfor - den, der indeholder alle de indbyggede brugere allerede.

Du kan bare oprette din nye bruger her, det er ok til testformål.

I drift vil man oprette en struktur med OU'er i et logisk hierarki. Det letter arbejdet med at finde sine brugere igen, hvis de f.eks. ordnes efter afdeling de er ansat i.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 23:43 #34
http://billedeupload.dk/images/hAscj.jpg

kan du ikke søtte en rød ring om den jeg skal ind i

http://billedeupload.dk
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 23:48 #35
Du højreklikker bare ude i et tomt område i vinduet til højre og vælger først [New] og så [User].
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2013 - 00:20 #36
vil du har mulighed for st lave en video www.youtube.com

med uTIPu http://download.cnet.com/windows/utipu/3260-20_4-6305150.html

så må jeg se om jeg kan finde ud af det da teamviewer ikke du på intaxe net
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. januar 2013 - 09:35 #37
Så må jeg melde pas.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2013 - 11:28 #38
skal jeg ind i http://akfash.files.wordpress.com/2008/09/active-directory-users-and-computers.jpg ?

og laver en og dur det eller hvad ???
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. januar 2013 - 11:37 #39
Lige præcis.
Man vil gøre det lidt anderledes i "den virkelige verden", men som jeg skrev ovenfor, det er ok til test.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2013 - 11:42 #40
hej igen er det denne her www.youtube.com/watch?v=UC3KyVq_qsI  så er det MDT jeg skal ind i :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. januar 2013 - 12:43 #41
Pas, jeg har endnu ingen erfaring med MDT2012.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2013 - 12:53 #42
mi admin har den
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2013 - 12:58 #43
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. januar 2013 - 17:58 #44
?!?

Dit domain hedder jo [demo.local] så din bruger vil hedde [UserA@demo.local] eller [demo\UserA] - begge dele er gangbart til nyere systemer.

/Carsten
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2013 - 18:21 #45
skal der være @ med i min domøne ?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. januar 2013 - 18:26 #46
...du skal skrive det præcis som jeg viste dig ovenfor.
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2013 - 19:08 #47
min brugernavn hedder Administrator

kode xxxxxxxxxxx

og mit domain som der er inde i Kontrolpanel \ System and security \ System

der er der et domain som hedder xxxxxxxxxxxxxxx.dk

skal du ikke sette det samme  altså  skiver hvad der skal stå

CKRKrogh.dk
brugernavn CKRrogh.dk

kode ......................

dominain ensperten.dk

eller hvad ?

det er jo ikke det den hedder MEN det er bager for at se  så det er sån  det skal se ud  .)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. januar 2013 - 19:43 #48
Det er det rene volapyk.

  Når jeg kigger på det billede, du postede - så har du oprettet et active directory domain, der hedder [demo.local].

  Din ser MÅ være medlem af dette for at være DC i det. Ergo har du en Administrator, der hedder [Administrator@demo.local].

  Når jeg igen ser på det billede, du postede - så har du også oprettet to brugere: [User A] og [User B]. Det var derfor jeg brugte [UserA@demo.local] og [demo\UserA] som eksempel.

/Carsten
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2013 - 20:24 #49
hej  dette her link her http://billedeupload.dk/images/hAscj.jpg

det er tage fra min server af
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. januar 2013 - 21:10 #50
Hej, Rasmus.

  Jeg beklager meget: Hvis ikke du på nuværende tidspunkt ser sammenhængen imellem alle disse forklaringer og det, du selv har sat op - så har jeg simpelt hen ikke nogen forhåbning om at det nogensinde kommer til at fungere tilfredsstillende. Det er ret komplekse produkter, du forsøger at få til at spille sammen og de grundlæggende forudsætninger er simpelt hen ikke til stede.

Men med det sagt, så alt held med projektet.

De bedste hilsner
Carsten
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2013 - 21:25 #51
hej carsten

jeg er ikke på serveren lige nu

men jeg kommer på den i mongen #48 lyd der god :)

den ville jeg lige prøve i mongen:) @ og
[demo.local] væer med i den :)

Rasmus
Avatar billede Slettet bruger
07. januar 2013 - 21:27 #52
det ville være godt vis du sag ved min server pc :)
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2013 - 16:41 #53
Avatar billede CRKrogh Ekspert
20. januar 2013 - 09:34 #54
Hej, Rasmus.

  Jeg bemærkede godt nok mailen, men jeg fornemmer desværre ikke rigtigt at jeg kan hjælpe dig videre her.

De bedste hilsner
Carsten
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2013 - 14:45 #55
kan det ha noget med netkorte at gøre ???
Avatar billede CRKrogh Ekspert
24. januar 2013 - 15:37 #56
Nej. Hvis dit netkort fejler (hvadenten det er hardware eller protokoller), vil du jo som regel slet ikke kunne noget som helst netværksrelateret på den. Og jeg har da indtryk af at både RDP og internet fungerer udemærket på den.
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2013 - 17:58 #57
så dur det det vsj Netværks-switche som ikke hunne e server  men det kan den nu :)
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. januar 2013 - 18:07 #58
Jamen selvtak, det var da så lidt.....