Avatar billede ozzi22 Nybegynder
04. januar 2013 - 19:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor gemmer word 2010 ikke mine indstillinger?

Hej,
Jeg har slået automatisk orddeling til i word men når jeg så lukker den og går ind på den igen, og ser på automatisk orddeling er den ikke automatisk. Altså indstillingerne bliver ikke gemt når jeg lukker den. Håber i kan hjælpe!
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2013 - 21:39 #1
Jeg bruger ikke Word, men jeg tror, at det ligesom de fleste programmer knytter indstillingerne til det dokument, man har åbent.
Hvis man ændrer indstillinger uden et åbent dokument, vil de blive gældende for fremtidige dokumenter.
Venlig hilsen
Avatar billede ozzi22 Nybegynder
04. januar 2013 - 22:47 #2
Hvordan kan jeg ændre indstillinger uden jeg åbner word? Eller hvor finder jeg den?

Vh.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2013 - 00:33 #3
Hvordan gemmer du?
I det oprindelige, eller vælger gem som og nyt dokument?
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 08:55 #4
Når man åbner Word programmet, oprettes automatisk et nyt dokument.
I menuen FILER vælger man LUK.
Kun dokumentet bliver lukket, og programmet er stadig åbent.
De indstillinger, der nu ændres, vil gælde for fremtidige dokumenter. Sådan virker de fleste programmer, jeg håber, at det også gælder for Word.
Venlig hilsen
Avatar billede ozzi22 Nybegynder
05. januar 2013 - 15:51 #5
jamen mit spørgsmål er hvordan jeg ændrer indstillingerne uden at åbne dokumentet.
Vh.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 20:29 #6
Jeg startede en gammel PC med Word 2000, og nu forstår jeg pludselig, hvad du mener.
Når ingen dokumenter er åbne, kan man ikke ændre indstillinger.
Så er jeg blank.
Venlig hilsen
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 23:53 #7
Hej.

  Åbn "normal.dotm", lav ændringerne i din opsætning og gem den igen under samme navn.

De bedste hilsner
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 23:54 #8
Og husk det nu: "Svar" er kun til pointgivning - alt andet er "kommentar".
Avatar billede ozzi22 Nybegynder
06. januar 2013 - 20:08 #9
Hvor finder jeg det der normal.dotm henne?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
06. januar 2013 - 23:10 #10
Hej igen.

  Enten kan du gå ud i en kommandoprompt og spørge med [dir normal.dotm /s] ude fra roden af C-drevet, eller satse på at det ligger i standardmappen til den slags:
C:\Users\%UserName%\AppData\Roaming\Microsoft\Templates

De bedste hilsner
Avatar billede ozzi22 Nybegynder
07. januar 2013 - 15:20 #11
Hey CRKrogh skriv lige et svar så jeg kan gi point.

Tak ska' du ha'
Avatar billede CRKrogh Ekspert
07. januar 2013 - 15:26 #12
Godt du fik det fixet!