Avatar billede nokiza Nybegynder
04. januar 2013 - 08:50 Der er 1 kommentar

Forskellige virtuelle miljøer på én laptop. Hvordan bedst muligt?

Jeg er i tvivl om kategorien, but here goes.

Jeg står og skal have opsat en computer, så den har forskellige virtuelle miljøer, eller skal vi sige forskellige opsætninger.

Lad os antage, at jeg skal bruge følgende miljøer/opsætninger:

Miljø/Opsætning 1:

Windows 7 Pro
Office 2010
Visual Studio 2012

Miljø/Opsætning 2:

Windows 7 Pro
Office 2010
Visual Studio 2005

Miljø/Opsætning 3:

Windows XP Pro
Office 2003
Visual Studio 2005

Fordelen ved disse er, at hvis du ankommer hos en kunde eller person, der bruger et andet system end dig, så er det ekstremt nemt at tilpasse sig. Jeg har bl.a. kigget lidt på Windows Virtual PC, men jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt dette er det mest optimale.

Hvilke foreslag har i? Tak for hjælpen!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
04. januar 2013 - 11:56 #1
Hej.

  Du kunne jo blot multi-boote til tre seperate partitioner - så sparer du virtualiseringslaget og det OS, der skal ligge under. Uanset om du vælger Windows VirtualPC eller VMware Workstation, skal der jo et OS under, der også skal trækkes rundt, så er det den vej, du vil gå, skal der altså vitaminer i maskineriet.

De bedste hilsner