Avatar billede JA63 Nybegynder
03. januar 2013 - 13:25 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Jeg kan ikke oprette forbindelse til trådløs netværk fra en af husets pc-er...

Jeg er meget glad for min ASUS UX30 bærbar pc, men efter 2 år kan jeg lige pludselig ikke logge på trådløs netværk (Der er ingen forbindelser tilgængelige). Husets andre pc-er og Smartphones kan godt logge på... Når jeg prøver at oprette forbindelse modtager jeg fejlkode: "Fejl 651: Modemmet (eller en anden forbindelsesenhed) har rapporteret en fejl" Under Enhåndshåndtering er der en gul trekant med udråbstegn ud for netværkskort fra Azure Wave Technologies Inc.

Håber der er nogen af jer som har en løsning på mit problem, på forhånd tak,
Avatar billede Blandy Praktikant
03. januar 2013 - 13:39 #1
Enten er der en fysisk defekt på dit netkort, eller så er din driver bare holdt op med at funger korrekt.

Du kan prøve at højreklikke på netkortet og deaktiver den. Og så søger efter hardwareændringer igen.

Så skulle windows forsøge at installer enheden igen. Dog med windows egne drivere.
Avatar billede JA63 Nybegynder
03. januar 2013 - 15:39 #2
Det lyder fint, men da jeg ikke kan logge på internettet, hvordan kan windows så installer enheden igen...
Avatar billede Blandy Praktikant
03. januar 2013 - 15:50 #3
du skal da ikke på internettet for at windows kan installer enhenden, hvis driveren allerede er på din computer. Du tænker vist i windows update.
Avatar billede JA63 Nybegynder
03. januar 2013 - 20:18 #4
Når jeg søger efter hardwareændringer fremkommer meddelsen: "windows har konstateret, at driversoftwaren til enheden er opdateret" ¨åske har du nogle andre forslag der kan løse problemet...
Avatar billede jebo Novice
06. januar 2013 - 06:24 #5
Har du prøvet
start
cmd
ipconfig /release
ipconfig /renew
for at se, om netkortet kan hente en ny ipadresse fra din router ?
Alternativt kan du prøve at montere et usb-netkort og installere det på pcen. Har selv været nødsaget til at vælge denne løsning på en pc, hvor det indbyggede netkort fejlede konstant. I denne løsning er det hensigtsmæssigt at deaktivere det indbyggede netkort i pcen.
Avatar billede JA63 Nybegynder
06. januar 2013 - 10:30 #6
Tak for forslaget, men jeg har valgt, at få en professionel til at se på problemet og forhåbentligt få det løst :-)
Avatar billede jebo Novice
06. januar 2013 - 11:43 #7
OK - så held og lykke med det.
Må jeg anbefale, at du laver et "svar" til din sag med din egen besked om professionel assistance og så vælger at acceptere svaret ? Det medfører, at din opgave får status som løst og ikke bliver stående som ikke-løst - og så får du de tilbudte points retur .
Avatar billede JA63 Nybegynder
06. januar 2013 - 13:53 #8
Det vil jeg gøre!
Avatar billede JA63 Nybegynder
06. januar 2013 - 13:55 #9
Jeg har valgt, at få løst problemet hos en professionel udbyder af pc support. Tak til alle som er kommet med kommentarer.