Avatar billede Sirstaal Nybegynder
03. januar 2013 - 04:48 Der er 5 kommentarer

ad.adserverplus.com

Godaften og godt nytår.
Jeg har den sidste tid været hjemme på besøg hos min moder, hvor jeg af og til har lånt hendes computer.
Det sker det, at når man bruger internettet, så uden videre, popper der noget 'ad.adserverplus.com' og en anden af lignende navn op, som jeg formoder er en form for spyware. Der er masser af metoder på youtube om hvordan man kan slette dette, da det jo nok ikke er så skide godt at have, samt computeren er blevet utrolig sløv siden det er kommet.

Så jeg ville håbe at nogle her ville kunne hjælpe og evt. selv har fjernet disse pop-ups før?!

Tak på forhånd.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2013 - 07:37 #1
Jeg havde som det første kørt disse to programmer:

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
03. januar 2013 - 09:45 #2
Enig *

PS: Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, WIN8, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Sirstaal Nybegynder
03. januar 2013 - 10:00 #3
Ja det er en fejl.

Det er Win7.

Når loggen åbnes, så skal jeg gemme den - derfra skal jeg kopiere den hvor ind - og køre hvad som adminstrator? Det fangede jeg ikke helt.

Ellers tak for den hidtil hurtige respons.
03. januar 2013 - 10:09 #4
[Malwarebytes ] programmet !!!
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2013 - 11:07 #5
Når Malwarebytes er installeret, højreklik på ikonet og kør som administrator.
Når den har scannet færdig, så husk markere alt og vælge "fjern det valgte".
Kopier loggen og send den herind.