Avatar billede kranzekage Nybegynder
02. januar 2013 - 23:47 Der er 1 kommentar

Ekstremt langsom overførsel fra Synology DS210J wireless

Hej.

Jeg har haft en DS210J igennem et par år nu, hvor den har kørt på wireless G. Dette har virket fint nok, men forbindelsen har selvfølgelig været lidt langsom, da G ikke tillader hurtigere.
Tænkte så idag at nu skulle der lidt mere fart på tingene, så jeg købte en ny N router (ASUS RT-N65U). Da jeg har (stinke) TDC, er det ikke muligt for mig at skifte tdc routeren med den nye. Har derfor lavet en løsning som jeg læste om et andet sted på nettet. TDC routeren fungerer som normal router (DHCP), uden at sende et wireless signal ud. ASUS routeren er sat til at være et access point, og virker derfor ligesom en switch. Dvs, computere og NAS forbinder til ASUS, som er forbundet til tdc med et almindeligt kabel.

Setupet virker fint for computerne som går fint på nettet osv, men da jeg tester overførslen fra min synology får jeg kun omkring 100kb/s, hvilket jo er totalt til grin.

Er der nogen der har en ide om hvor i mit setup der kan være fejl?? Alt input bliver modtaget med glæde :-)
Avatar billede Grumme100 Nybegynder
15. januar 2013 - 10:52 #1
Du bliver nødt til at prøve med en anden router, lyder lidt som om det er det der er problemet.

For flere synology guides tjek www.macweb.dk