Avatar billede ozzi22 Nybegynder
01. januar 2013 - 22:23 Der er 11 kommentarer

Hvilken Pc skal jeg købe?

Min bror skal købe en bærbar, men han ved ikke hvilken han skal købe. Han skal bruge den i skolen til at arbejde og nogle gange til spil. Hvilken er hurtigst og hvilken grafikkort er bedst?

den ene er "acer aspire E1-571" i5
den anden er "acer aspire E1" i7

Og hvad synes i om mærket?
Avatar billede buttwipe Juniormester
01. januar 2013 - 22:29 #1
Den ene hedder E1 og det gør den anden søren sjaskeme også.
Måske du kunne være lidt mere specifik eller give os et link til de to pc'er?
Avatar billede ozzi22 Nybegynder
01. januar 2013 - 22:58 #3
Nedenunder er de sammenlignet
Avatar billede buttwipe Juniormester
01. januar 2013 - 23:03 #4
Den dyreste er hurtigst pga. den større processor. Grafikkortet er det samme. Om det er kraftigt nok til de spil der skal spilles er tvivlsomt - det er en af de svageste grafikløsninger på markedet
Avatar billede buttwipe Juniormester
01. januar 2013 - 23:06 #5
http://www.notebookcheck.net/Intel-HD-Graphics-4000.69168.0.html

Nederst i venstre side er der en række benchmarks på forskellige spil. Den skal over 30 fps for at det kan bruges til noget fornuftigt, men jo højere jo bedre.
Avatar billede ozzi22 Nybegynder
01. januar 2013 - 23:29 #6
buttwipe: Er den billigste ikke hurtigere da dens processer er 2,5 ghz og den dyreste er 2,2 ghz
Hvorfor er den dyreste i7 da dens processer er 2,2ghz og den billiges proceser er 2,5 ghz med i5? burde det ikke være omvendt?
Avatar billede buttwipe Juniormester
01. januar 2013 - 23:38 #7
Nej, det er to forskellige CPU'er. De kan ikke sammenlignes på clockfrekvensen.
Avatar billede ozzi22 Nybegynder
01. januar 2013 - 23:56 #8
Hvor mange mb. er dens grafikkort?
Fx. for at man kan køre counter strike skal pc'en være 225mb-
Avatar billede ozzi22 Nybegynder
01. januar 2013 - 23:56 #9
graffikkort
Avatar billede ozzi22 Nybegynder
02. januar 2013 - 00:00 #10
altså dens dedikeret grafikhukommelse
Avatar billede Jernbanemanden12 Nybegynder
14. februar 2014 - 17:54 #11
Jeg har et forslag. DU kunne købe en fra Medion, de har altid ting der er bedre og billigere.