Avatar billede jokajula Juniormester
01. januar 2013 - 10:08 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

To many recipients.

Hejsa.
Og godt nytår.

Jeg er årgangsformand for mit hold ved livgarden.
Ønsker at sende en nytårshilsen til mine gamle garderkammerater.
Får fejlmeddelelsen. " To many repients ".
Jeg bruger Outlook ekspress.
HJÆLP
Hvad gør jeg nu

Med venlig hilsen

JOKAJULA
Avatar billede vejmand Juniormester
01. januar 2013 - 10:53 #1
Hvor mange modtagere sender du til på én gang?
Avatar billede jokajula Juniormester
01. januar 2013 - 11:02 #2
Ca 200 det har virket før.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. januar 2013 - 11:07 #3
Prøv at dele modtagerne op, så du maks sender til 25 af gangen.
Avatar billede jokajula Juniormester
01. januar 2013 - 11:14 #4
Det lyder som et kæmpearbejde.
Jeg havde tænkt mig evt at eksportere mine kontakter til et andet mailprogram.
Avatar billede vejmand Juniormester
01. januar 2013 - 11:24 #5
Hmmm, er det ikke SMTP serveren, som afviser de mange modtagere?
I så fald hjælper det vel ikke at bruge et andet mailprogram?

Prøv evt at skrive hele fejl-meddelelsen herind (jeg formoder den er længere end too many recipients)

Og jeg formoder også at det er fejlen du får, altså too many recipients i stedet for To many repients som du skriver.

Og en helt anden ting, er det et kæmpearbejde at dele de 200 modtagere op i 4 grupper á 25?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. januar 2013 - 11:28 #6
#5 - det er ganske vist dagen derpå - men
Og en helt anden ting, er det et kæmpearbejde at dele de 200 modtagere op i 4 grupper á 25?
er lettere, hvis man måtte bruge 8 grupper... ;)
Avatar billede jokajula Juniormester
01. januar 2013 - 11:30 #7
Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'bior@stofanet.dk'. Emne 'Forsinket jule og nytårshilsen', Konto: 'mail.telenor.dk', Server: 'mail.telenor.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '452 4.5.3 Error: too many recipients', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 452, Fejlnummer: 0x800CCC79

Hm
200 = 4 grupper af 25 er det ikke 8 grupper af 25
Avatar billede vejmand Juniormester
01. januar 2013 - 11:31 #8
claes57 >> He he, ja, det er dagen derpå.
Tak for rettelsen.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
01. januar 2013 - 11:33 #9
jokajula >> Ok, så prøv med at slette den mail-adresse som bliver afvist........Det er da let at prøve.
Avatar billede jokajula Juniormester
01. januar 2013 - 11:39 #10
Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'fj@danchell.dk'. Emne 'Forsinket jule og nytårshilsen', Konto: 'mail.telenor.dk', Server: 'mail.telenor.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '452 4.5.3 Error: too many recipients', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 452, Fejlnummer: 0x800CCC79
Avatar billede vejmand Juniormester
01. januar 2013 - 11:41 #11
Så tror jeg løsningen er at opdele din mail-liste i 8 grupper.
Du kan jo prøve med de første 25, og se om det funker.....
Avatar billede jokajula Juniormester
08. januar 2013 - 07:13 #12
Hejsa.
Så har jeg fået eksporteret mine kontakter til Gmail. Jeg fandt det nemmest.Og det virker nu.
Vejmand smid et svar og du får dine points.
Avatar billede vejmand Juniormester
08. januar 2013 - 18:30 #13
Kommer her.....