Avatar billede Lorensen Praktikant
30. december 2012 - 02:12 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Understøttet Ram

Hej Eksperter
Jeg har siddet og kigget rundt på nettet for at finde ud af hvor mange Ram Windows 7 understøtter og fandt dette http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366778%28VS.85%29.aspx#physical_memory_limits_windows_7
Nå så til mit spørgsmål for da jeg selv ved jeg køre med "Windows 7 Professional" og den siger at det er muligt at køre 192 GB Ram undre jeg mig over at i min PC ligger der 16 GB Ram men kun 12 er vist på PC'en og kun 8 GB kan bruges
og det skal lige nævnes at alle mine Ram fungere som de skal

MVH Lorensen
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2012 - 07:41 #1
der er måske mere simpelt end du sådan lige ser det

det kommer også an på hvor mange ram din BIOS understøtter
altså hvor mange ram dit bundkort kan køre med
ofte klarer en opdatering af samme det men ikke altid

du må ud på producentens af dit bundkort og se hvad det kan klare
m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2012 - 09:18 #2
Jeg er enig i #1
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2012 - 12:17 #3
Hvad er at Spamme eller Flame et spørgsmål?

Det er hvis du f.eks. poster indlæg der intet har med spørgsmålet at gøre
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2012 - 12:30 #4
At jeg skriver at jeg er enig med dig understøtter jo den kommentar du har lagt som svar på det der spørges om.
Og derfor har det noget med spørgsmålet at gøre.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. december 2012 - 12:39 #5
Men for ikke at få dine lidt ubehagelige indlæg, så skal jeg nok lade være med at være med at skrive disse indlæg en anden gang.
Avatar billede Lorensen Praktikant
30. december 2012 - 14:23 #6
Okay jeg har kigget på alle de opdateringer der kunne være og mit system køre vis ikke gjorde før alle de nye
Men sider stadig kun og kan køre 8 GB med 12 synlige men 16 installeret

MVH Lorensen
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2012 - 14:52 #7
hvad er det for et bundkort

m.v.h
Avatar billede thov Forsker
30. december 2012 - 14:54 #8
Der er altid en grænse for, hvor store RAM moduler soklerne i bundkortet vil acceptere - det er nok der skoen trykker.

Sætter man et 4GB modul i en sokkel med max. på 2GB, vil de overskydende 2GB måske blive registreret, men vil ellers bare blafre i vinden.
Avatar billede Lorensen Praktikant
31. december 2012 - 02:03 #9
#7 Jeg har et Gigabyte GA-970A-UD3

#8 Jeg har tjekket Bundkortet og der står at den understøtter 32 Gb Ram

MVH Lorensen
Avatar billede Lorensen Praktikant
31. december 2012 - 02:06 #10
Skriver lige igen er ikke sikker på jeg skrev noget da jeg ikke selv kan se det men

#7 Jeg har et Gigabyte GA-970A-UD3 Bundkort

#8 Jeg har tjekket at Bundkortet understøtter 32 Gb Ram

MVH Lorensen
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2012 - 08:03 #11
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3907#ov

min umidelbare mistanke var denne her
bios

hvilken version har du inde
F7 hedder den nyeste

det kunne det være

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3907#bios

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2012 - 13:43 #12
Hvilke ram klodser kører du med? Tænker på hastigheden (mhz)

I linket #11 er der nogle noter nederst under specification-memory der måske skal være overholdt for at alt rammen kan ses.
Avatar billede Lorensen Praktikant
01. januar 2013 - 03:32 #13
#11 Ja jeg køre det nyeste lige nu som du selvpåpeger er F7'eren

#12 Er ikke helt sikker på da pakkerne er blevet lagt væk men det skulle heller ikke være problemet, som de selv skriver at for at understøtte dette skal man havde AMD AM3+ og jeg selv køre med http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=650172 som er en AMD AM3+ socket

MVH Lorensen
Godt Nytår
Avatar billede Lorensen Praktikant
14. april 2013 - 00:20 #14
Jeg lukker denne samtale da den nu har været inaktiv i 100 dage uden at komme vidre