Avatar billede max2012 Nybegynder
29. december 2012 - 19:23 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Recovery af backup oprettet via Norton Ghost

Efter at gennemgået forummet kan jeg konkluderer at det ikke er muligt at foretage en recovery af en backup til en anden pc eller disk end den backuppen stammer fra. Min disk er gået i stykker og jeg havde behov for at retablere  min pcere. Er der  forslag til andre programmer som kan  foretage en recovery af backup oprettet via Norton Ghost. Jeg er også åben over for andre forslag som kan være med til at reetablere damerne til en anden pcere.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. december 2012 - 19:27 #1
Hej.

  Hvis du nu starter med at installere OS og Norton Ghost på den nye PC og så laver en restore - så vil den ganske givet mugge lidt over at hardwaren ser anderledes ud, så der skal installeret lidt drivers og prduktaktiveres, men det skulle da gerne kunne lade sig gøre.
  Processen er gennemprøvet her i huset, både med Windows egen backup og Acronis True Image.

De bedste hilsner
Avatar billede max2012 Nybegynder
29. december 2012 - 21:12 #2
Vil den eksistrende os blive overskrevet med den fra backup.
Hvorfor skal Norton Ghost installeres på pc,eren, den startes fra en ekstern disk.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2012 - 21:18 #3
Det lyder mærkeligt at der ikke kan laves recovery til en anden disk med Norton, det kan man på både Acronis, Easeus ToDo og Paragon. Jeg tror du tager fejl.
Hvis man derimod flytter en windows til en anden computer, ja så kan det give driver problemer, afhængig af styresystemet. Med windows 8 er der gode muligheder uden det store arbejde.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2012 - 21:31 #4
Ps. Det gælder selvfølgelig ikke hvis de 2 computere er så ens som kloner, men det er jo yderst sjældent når det er privat.
Avatar billede max2012 Nybegynder
29. december 2012 - 22:26 #5
Har installeret ny OS og efterfølgende foretaget en recovery af backup. Men desværre kan jeg ikke starte pceren, der kommer beskeden NTLDR mangler, tryk på Ctrl Alt Delete for at genstarte.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. december 2012 - 22:39 #6
Start op på din Windows-DVD og foretag en reparation - så retter den op på det. Der kan ske det samme, hvis du cloner disk til disk.
Avatar billede max2012 Nybegynder
29. december 2012 - 22:45 #7
Ved opstart af Windows-DVD og efterfølgende valg af reparation startes en genoprettelses konsole. Hvad skal man gøre der.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2012 - 22:45 #8
Ak ja, NTLDR det giver dårlige minder. Desværre er det slet ikke sikkert at det er det som er problemet:
1. Computer is booting from a non-bootable source.
2. Computer hard disk drive is not properly setup in BIOS.
3. Corrupt NTLDR and/or NTDETECT.COM file.
4. Misconfiguration with the boot.ini file.
5. Attempting to upgrade from a Windows 95, 98, or ME computer that is using FAT32.
6. New hard disk drive being added.
7. Corrupt boot sector / master boot record.
8. Seriously corrupted version of Windows 2000 or Windows XP.
9. Loose or Faulty IDE/EIDE hard disk drive cable."
--
Hvis en reparation ikke hjælper, kan NTLDR kopieres ind på windows.
Jeg har selv prøvet det, det hjalp bare ikke med en ny i mit tilfælde.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2012 - 22:48 #9
Jeg kan ikke huske det, men der er noget her:http://kamerasiden.dk/artikel/windows_xp_genoprettelses_konsol/
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. december 2012 - 22:54 #10
Hvilken Windows-version er det helt præcist?
Avatar billede max2012 Nybegynder
30. december 2012 - 11:24 #11
Det er xp, jeg får nu beskeden at hal.dll filen er korrupt eller beskadigt.
Avatar billede max2012 Nybegynder
30. december 2012 - 11:36 #12
Har prøvet følgende beskrivelse for reetablere hal.dll filen,
http://pcsupport.about.com/od/fixtheproblem/ht/restorehaldll.htm

Men får beskeden at filen ikke findes. Jeg har checket filen findes på xp cd.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2012 - 13:44 #13
Huskede du, at D:\ er CD/DVD drevet og måske hedder noget andet på din PC?
Avatar billede max2012 Nybegynder
30. december 2012 - 14:31 #14
Yes den hedder E hos mig, det var jeg opmærksom på.
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2012 - 14:52 #15
hal.dll ligger godt nok i system32, men jeg kan ikke lige se om stien er rigtig.
udvide d : \ i386 \ hal.dl_ c: \ windows \ system32

Måske skule skråstregen (stregerne?) stå anderledes?

E:\i386\hal.dll\C:\windows\system32

Eller noget andet?
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2012 - 14:58 #16
Jeg har også set denne sti på nettet:
E: \ hal.dll C: \ Windows \ System32

Men har du prøvet med CDén under rep. at skrive FIX BOOT ?
Avatar billede max2012 Nybegynder
31. december 2012 - 11:46 #17
Jeg har prøvede FIXBOOt uden at det hjælp.

Det virker til at jeg må opgive at recover min pc'ere.
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2012 - 13:06 #18
Nårh, du kan da prøve forfra med at formatere og geninstallere, selv om det er rigtig surt. Men det skal nok ikke være nytårs aften:)
Avatar billede max2012 Nybegynder
14. januar 2013 - 08:21 #19
Formateret hele disken og startet forfra.
Det var en lærestreg, brug ikke northon Ghost 1.5 backup hvis der skal ændres på disk størrelserne elle man skal have mulighed for at restore på en anden disk. Øv