Avatar billede dego Novice
28. december 2012 - 12:49 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Internet kører langsomt på Windows 8

Jeg har fået ny pc med W8 for en uge siden og er plaget af lange svartider i IE 10. Jeg har forsøgt at løse problemet ved at installere Google Crome, men her er problemet det samme.

Nogle gange hentes siden med det samme, men ofte kører den runde animation på fanen bare rundt i 10-20 sekunder, inden siden kommer frem. Andre gange fremkommer "siden kan ikke vises".

Jeg har internet gennem tdc og alle øvrige pc'er i husstanden har W7 og har ikke disse problemer.

Jeg har forsøgt at afkrydse "Vis websteder i kompatibilitetsvisning", men dette ændrer ikke noget.

Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. december 2012 - 13:10 #1
Har du tjekket om der evt kunne være en nyere driver til dit netkort på producentens hjemmeside?
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2012 - 13:38 #2
har sikkert ikke noget med driveren at gøre men er da ikke udelukket

win 8 er en vista klon
det er fakta

vista havde den lille fejl at den ikke kunne downloade fra flere end 2 kilder og man skulle rode fot at øge dens hastighed
kan ikke lige huske det mere men prøv at se videoen

http://www.youtube.com/watch?v=PnD-6onhP0U

m.v.g
Avatar billede dego Novice
28. december 2012 - 23:33 #3
Jeg har opdateret netkortsdriveren og enabled "chimney" jf. videoen, dog kunne jeg ikke udføre den sidste del af videoen.

Det har desværre ikke ændret noget for hastigheden, til gengæld har jeg bemærket noget andet, fx da jeg downloadede driveren til netkortet, kørte det fint og hurtigt og pludselig gik hastigheden på "procent downloadet" helt ned i 10-20 sekunder, hvorefter den gik op igen og ned igen osv.

Jeg har så efterfølgende kørt hastighedstest på TDC en række gange i træk og det fremgår tydeligt at forbindelsen er ustabil på computeren, idet den går langt ned indimellem (hvilket man dog ikke helt kan se af nedenstående hastigheder, da hastigheden går op igen efter et stykke tid igen).

Det undrer mig også at det er upload der er mest ustabil, når det er download der er problemet?

Download    Upload
7,13    0,31
14,58    0,15
13,32    1,62
14,5    1,64
14,85    1,63
14,13    1,63
14,24    1,63
11,55    1,67
12,64    1,27
13,32    0,48
13,85    0,32
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2012 - 08:22 #4
er det med trådløs forbindelse fra router
i et tilfælde kunne det bar være du skal skifte kanal på den

eller kontakt TDC

https://privatalarm.tdc.dk/kontakt-kundeservice.aspx

m.v.h
Avatar billede dego Novice
31. december 2012 - 17:08 #5
Det er trådløst, da det er en bærbar pc.

Jeg har dog fyldt kul på min gamle stationære pc og startet den op nu og det virker umiddelbart som om forbindelsen også hakker her og den er jo kablet!

Jeg må kontakte TDC på onsdag og vender tilbage...
Avatar billede 220661 Ekspert
01. januar 2013 - 09:18 #6
Har du forsøgt at reparere forbindelsen på den stationære?
Formoder du har afprøvet at genstarte udstyret med en pause på ca 30 sekunder efter du har slukket for strømmen,før du tænder igen?
Avatar billede dego Novice
02. januar 2013 - 23:59 #7
Jeg har både forsøgt at reparere forbindelser og deaktivere/aktivere netkort, genstartet router og til flere gange, uden nogen ændring overhovedet.

I dag har jeg så haft fat i TDC, der ikke kunne se nogle problemer på forbindelsen. De har dog resat routeren og sat overvågning på den.

Mærkeligt nok har problemet ikke været tilstede her til aften, heller ikke før jeg kontaktede TDC, så måske kan jeg håbe på at fejlen er forsvundet af sig selv?

Jeg venter lige en dag eller to og melder tilbage.
Avatar billede dego Novice
05. januar 2013 - 00:15 #8
Forbindelsen har nu kørt fint i et par dage. Min download/upload hastighed varierer stadig rimeligt meget, men siderne hentes alligevel hurtigt og timer ikke ud længere. Måske har der været noget galt på centralen, som en anden bruger har fejlmeldt og fået rettet?

Hvis nogle af jer ønsker point for jeres hjælp, så send mig et svar, ellers lukker jeg for spørgsmålet om et par dage.

Og tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2013 - 00:23 #9
velbekomme
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 08:24 #10
ok
Avatar billede dego Novice
05. januar 2013 - 11:44 #11
treatmenice, send lige et svar igen, man kan åbenbart ikke give point 2 gange!
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 12:15 #12
jeg har sendt et svar
man skal blot markere hvis der er flere så finder eksperten selv ud af at dele dem så jeg kan ikke gøre mere
Avatar billede CRKrogh Ekspert
05. januar 2013 - 12:30 #13
Hej, alle.

  Blot for at mane en misforståelse i jorden: Windows 8 er IKKE nogen klon af Vista - hvis den er klonet af noget, er det da kernen i Windows 7. Den performer oven i købet meget lig Windows 7 til spil, hvad der jo i reglen nok er det, der lægger størst pres på. Se f.eks. en interessant sammenlignende test på http://www.tomshardware.com/reviews/windows-8-gaming-performance,3331-13.html

De bedste hilsner
Avatar billede 220661 Ekspert
05. januar 2013 - 12:39 #14
treatmenice læg lige et svar her, da tråden blev lukket med et afvist svar der ikke skulle have været afvist:
http://www.eksperten.dk/spm/974658
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2013 - 13:57 #15
win 8 er er en klon
den reagerer på samme måde som vista
den har også superadministrator konto som vista
den kan kun hente fra 2 steder samtidigt og man skal ændre ligesom i vista for at opnå højere internethastighed
den regerer på vista drivere

det er muligt andre har en anden mening
fred være med det