Avatar billede petesey Nybegynder
28. december 2012 - 00:09 Der er 6 kommentarer

RAM opgradering af min Predator G3610

Hej med jer!

Jeg købte tidligere på året en Acer Predator G3610. Det er modellen med i3 processor, og 8 GB RAM.

Jeg kan ikke læse mig frem til nogle steder om der sidder 1x8 eller 2x4 gigabyte i den, og jeg kan heller ikke lure om jeg kan købe 2x8 og sætte i den sådan uden videre?

Jeg fandt et website hvor der stod at max antal ram er 16 gb - kan det være rigtigt?

Kunne jo være fedt at stoppe den med 4 x 8 hvis det kunne lade sig gøre!

På forhånd tusind tak!

Mvh
petesey
Avatar billede Claus Mester
28. december 2012 - 00:28 #1
Du kan evt downloade CPU-Z her http://www.cpuid.com/

Med det kan du se hvad der sidder i af RAM nu og hvilket chipset du kører med. Søg derefter info om chipset hvor du kan se hvad det understøtter af RAM.
Avatar billede Lorensen Praktikant
28. december 2012 - 03:32 #2
Jeg ville ikke mene at det burde være nødvendigt at havde flere Ram i sin PC da vis du køre Win 7 understøtter den ikke mere end 8 GB Ram og mener vil ikke sige noget jeg ikke er sikker på men at Win 8 kan køre 12 GB

Ja og ved dette da jeg selv sidder med 16 GB Ram med Win 7 :( gad jeg havde snakket med mig selv lidt før :/
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2012 - 07:43 #3
SVAR ER KUN TIL LUKNING AF SPØRGSMÅL
gå i kontrolpanel-system
der står det
styresystem og bit

m.v.h
Avatar billede Claus Mester
28. december 2012 - 09:47 #4
Det kan godt være rigtigt, at din Predator understøtter 16 GB RAM. Men jeg vil give #2 ret i, at du ikke har behov for det.

Derudover ...

Kører du Win 7 64-bit, fra og med Home Premium, understøttes 16 GB RAM og opefter til 192 GB.

Kører du Win 7 32-bit, understøttes maksimalt 4 GB - og dine ekstra 4 GB du har i nu er overkill.

#3 Det viser kun mængden af den samlede RAM, ikke modulopbygningen
Avatar billede Claus Mester
28. december 2012 - 09:55 #5
Avatar billede petesey Nybegynder
11. januar 2013 - 00:22 #6
Tak for jeres svar alle sammen - af en eller anden årsag har jeg ikke modtaget mail fra eksperten.dk omkring dem, så har først set dem nu! :-(

Det er et 64-bit Win7 der sidder i maskinen, så teknisk kan jeg forstå at den godt kan administrere 8 GB mere.

"Behovet" opstod egentlig da det gik op for mig, at den havde meget svært ved at køre Witcher 2 på ultra (eller bare high) settings. Det undrer mig, for diverse andre nye spil har den absolut ingen problemer med at tygge - selv på de højeste opløsninger.

Men det er måske slet ikke i rammene problemet ligger så? Grafikkortet er et AMD Radeon HD 6670.. måske jeg hellere skulle smide penge efter en udskiftning/opgradering af det?

På forhånd tak (igen).

Mvh
Peter