Avatar billede Latiifa Nybegynder
25. december 2012 - 07:57 Der er 4 kommentarer

MacBook og saftvand :((

Hej jeg er kommet til at hælde saftvand på min Mac . Det har ramt siden af den, altså der hvor man sætter opladeren i. Jeg tændte den med det samme, men virkede ikke, så puttede jeg oplader i og den virkede helt fint. Men når jeg tager opladeren ud slukker den? Jeg har prøver at tørre den og når man tænder den, med oplader og kigger øverst på skærmen, der hvor man kan se, hvor meget batteri som der er tilbage, er der et kryds hen over.    Ps. Det var ikke meget saft som ramte siden og det var sukkerfrit?? Hvad skal jeg gør?!! Skal jeg tørre den med hårtørrer i flere dage og hvordan kan jeg rense det saft væk fra?? Help
Avatar billede claes57 Ekspert
25. december 2012 - 09:07 #1
batteriet, eller forbindelsen til det er nu defekt (maskinen kan ikke længere 'se' batteriet). Jeg tror ikke, du kan tørre maskinen - netop for du tændte den straks (og fik kortsluttet noget).
Hvis du i stedet havde startet med at lade maskinen tørre, så kunne det måske have virket nu.
Avatar billede phillipvarsted Nybegynder
26. december 2012 - 00:17 #2
Som #claes57 skriver, så er det nok en kortslutning i batteriet. Hvis batteriet er kortsluttet, så kan din MacBook ikke "finde" dit batteri.

Det du kan gøre er, at vende din MacBook om, tage en meget fin skruetrækker og skrue bagpladens skruer forsigtigt ud. Grunden til at du skal skrue dem forsigtigt ud er, at hvis Apple, Fona, Æblehuset osv. kan se at du selv har rodet med computeren, så er der ingen garanti på din MacBook længere. Men for at holde os til sagen, så efter du har skruet skruerne ud, så kan du pille batteriet fra din MacBook ud. Når du står med batteriet i hånden, så mærk om der skulle sige noget klistret på det. Hvis ja, så har saftens nok ramt batteriet. Måske kan du redde det ved at rense let med noget papir og en smule vand.

Hvis batteriet er kortsluttet, så skal du ud og have fat i et nyt. Hvis batteriet er klistret, så kan der være en lille chance for, at saftens på batteriet er skyld i, at din MacBook ikke kan gøre uden ledning.

MacBooken er bygget sådan op, at når du plugger dit strømkabel i computeren, så har kablet både forbindelse med batteriet og selve motherboardet. Når strømmen er isat, så slår computeren batteriet fra, så den har størst opladningskraft, og på den måde så har du stadig liv i computeren med strømkabel sat i.

Håber det lykkedes for dig :)
Avatar billede Jens911 Nybegynder
26. september 2015 - 23:02 #3
Kortslutning

Hej..

Har virkelig brug for en hjælpende hånd.
Jeg sad med min MacBook Pro og skrev på mit bachelorprojekt, hvor så min computer pludselig nærmest kortslutter, og lukker ned!

Jeg havde ingen oplader isat computeren, men derimod min iPhone oplader.
Jeg har ikke gemt min opgave nogen steder udover min computer, og jeg vil virkelig have fat i opgaven igen!

Når jeg prøver at sætte strøm til computeren vil den ikke oplade. Det lille grønne lys på opladeren, som normalt indikerer at computeren oplader, blinker rød og grøn. Altså den vil ikke oplade.

Jeg har fortsat garanti på computeren. Er det en kortslutning der er hændt? Kan jeg få den lavet på reklamationsret og nå min opgave igen, eller skal jeg nå min opgave imod betaling?

Håber hjertelig nogen har styr på det og vil hjælpe, står virkelig i nød..
På forhånd mange tak.
Avatar billede Jens911 Nybegynder
26. september 2015 - 23:07 #4
Kortslutning

Hej..

Har virkelig brug for en hjælpende hånd.
Jeg sad med min MacBook Pro og skrev på mit bachelorprojekt, hvor så min computer pludselig nærmest kortslutter, og lukker ned!

Jeg havde ingen oplader isat computeren, men derimod min iPhone oplader.
Jeg har ikke gemt min opgave nogen steder udover min computer, og jeg vil virkelig have fat i opgaven igen!

Når jeg prøver at sætte strøm til computeren vil den ikke oplade. Det lille grønne lys på opladeren, som normalt indikerer at computeren oplader, blinker rød og grøn. Altså den vil ikke oplade.

Jeg har fortsat garanti på computeren. Er det en kortslutning der er hændt? Kan jeg få den lavet på reklamationsret og nå min opgave igen, eller skal jeg nå min opgave imod betaling?

Håber hjertelig nogen har styr på det og vil hjælpe, står virkelig i nød..
På forhånd mange tak.