Avatar billede Achigh Nybegynder
23. december 2012 - 18:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

27.000 kr.

Hejsa

Jeg er medielærer på en efterskole, hvor jeg har ca. 12 elever ad gangen. Vi arbejder med at lave film i iMovie og Final cut pro X. Lige nu har vi kun 2 iMacs 21,5 at arbejde med - hvilket er alt for lidt!

Jeg har så fået 27.000 kr. at købe mere udstyr for. Jeg vil gerne købe 4 computere mere, så de kan sidde max 2 personer ved en computer og arbejde.

De 2 iMacs 21,5, som jeg har nu, købte jeg brugt for 6.500 kr. pr stk. på dba.dk - det var i sept. måned og de var ca 1 år gl og på det tidspunkt den nyeste model. De kører upåklageligt.

Spørgsmålet er - skal jeg prøve at købe brugt eller nyt? Tænker at man kan få den "gamle" iMac til en bedre pris nu, hvor den nye er kommet eller hvad tænker I?

Vh. Anders
Avatar billede sinumsen Nybegynder
23. december 2012 - 18:15 #1
Hvad med mac mini og så finde en billigere skærm til. På den måde vil du kunne få 4 nye fede maskiner for dit budget.
Avatar billede iPhoneluppen Nybegynder
15. januar 2013 - 12:39 #2
Jeg ved ikke om du overvejer andre computere end Mac, men nu hvor du allerede har to iMacs vil jeg helt klart anbefale dig at holde dig til Mac og ikke blande PC og Mac hvis du havde overvejet det.

4 brugte iMacs fra fx dba.dk kan sagtens skaffes hvis ikke det skal være de nyeste modeller.

Dog er det værd at overveje som der bliver nævnt:

4 Mac mini, fra ny kan du få dem til 4900,- og opefter hos apple.dk dvs. 19.600,-

Så skal du selvfølgelig have 4 skærme, tastatur og mus.

De 4 skærme kan du få for under 1000,- stk. og hvis du tager kontakt til en forhandler kan han muligvis give dig lidt procenter når du skal have 4 stk.

Der er fx en Samsung til knap 900,-
http://www.edbpriser.dk/hardware/skaerm.aspx?nf=intmatrixmax1%3arange(20.0000000000%2c+max%2c+from%3d%22GE%22%2c+to%3d%22LE%22)%C2%A7price%3a%5b338%3b1000%5d%C2%A7&qt=Fql

Så er du oppe på 23.200,- og mangler nu bare tastatur og mus hvilket du burde kunne få for det resterende beløb :-)