Avatar billede Natpotten4683 Nybegynder
23. december 2012 - 14:15 Der er 8 kommentarer

Ikke understøttet skærmopløsning/format under XP installering

Hejsa.

Når jeg har udpakket de sidste installationsfiler, og computeren genstarter, kommer den til en skærm, hvor der står "Setup is being restarted", og så kommer der en skærm frem, hvor min skærm skriver: "Understøttes ikke".

Hvad dælen gør jeg ved dette?

PC'en havde helt oprindeligt XP installeret, men besluttede mig for, at gerne ville formatere den, da den var blevet meget sløv. Da jeg havde en DVD liggende med en "Windows 7 all-in-one" på, installerede jeg Windows 7. Men da det er en halvgammel PC, kørte det mildt sagt ikke særlig flydende med Windows 7. Så jeg ville gerne installere XP på den nu.

Håber meget der sidder nogle kloge hoveder derude, som kan hjælpe mig
Avatar billede claes57 Ekspert
23. december 2012 - 14:19 #1
nogen mulighed for at fortsætte?
kan du genstarte i fejlsikret tilstand?
har du en original-cd med drivere til maskinen? ellers må du hente drivere fra producentens hjemmeside.
Avatar billede Natpotten4683 Nybegynder
23. december 2012 - 14:26 #2
Jeg kan ikke fortsætte overhovedet. Jeg kan gå ind i en menu ved at holde F8 inde. Og der har jeg både prøvet fejlsikret tilstand og aktivere VGA. Det har ikke hjulpet.

Den går i sort lige efter Windows XP indlæsningsskærmen.
Forresten har jeg ikke mulighed for at sætte en anden skærm til. Så det er udelukket.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2012 - 14:51 #3
det er en ommer
forfra

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

guiden er den samme samme i xp også

gå ind under custom advanced

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

der ligger en lille partition på 100 mb fra win 7 _ der ligger systemfileren - slet den
fjern også partition c og opret en ny eller flere
så er du kørende igen

m.v.h
Avatar billede Natpotten4683 Nybegynder
23. december 2012 - 15:15 #4
Det har ikke noget som helst med det at gøre. Det er fordi, Windows XP's sidste trin i installationen er i en eller anden opløsning / format, som en widescreen LCD skærm åbenbart ikke understøtter.

P.S.
Windows XP har slet ikke muligheden at vælge en avanceret valgmulighed. Den har kun "reparer XP" og "installer XP".
Og forresten fjernede jeg allerede den lille partition med 100mb den første gang, jeg kørte setup. Men ellers tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. december 2012 - 15:28 #5
meget mystisk - jeg har endnu ikke mødt en skærm, der ikke kan alm 800*600 opløsning før en driver kom ind.
Model?
Avatar billede Natpotten4683 Nybegynder
23. december 2012 - 15:36 #6
Skærmen er en Viewsonic N2060W-1E. Men fandt et andet indlæg / spørgsmål herinde, hvor der også var en, der brugte sit 32" Sony TV til PC-skærm. Han løste det så ved at sætte en gammeldags skærm til, og så indstille opløsningen efter han havde installeret færdig. Men det har jeg som sagt ikke mulighed for. Har endda både prøvet med min 20" Viewsonic-skærm og mit 40" Samsung UE40B6050VW. Nogenlunde samme meddelelse kom på skærmene: "Out of range" på Viewsonic og "Ikke understøttet" på Samsung.
Avatar billede Natpotten4683 Nybegynder
23. december 2012 - 20:18 #7
http://www.blackviper.com/os-install-guides/windows-xp-professional-install-guide/

Det er efter punkt 16) Windows XP boot screen: (Image 2.1)

Det næste billede kommer ikke. Der viser mine skærme bare "Out of range" på Viewsonic-skærmen og "Ikke understøttet" på Samsung-skærmen.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. december 2012 - 08:55 #8
du bliver nok nødt til at låne en pc-skærm eller ofre lidt over 500kr på http://www.edbpriser.dk/skaerm/asus-vh168d-sort-id-6862645.aspx som du så kan have stående i reserve.