Avatar billede gomsen9500 Nybegynder
23. december 2012 - 00:23 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

min computer genstarter af selv?

hej Eksperten

har et problem og det er at min computer genstarter sej selv og nogen gange bare slukker skærmen. nogen gange kan den slet ikke starte op, først efter jeg har slukket den 5 gange eller mere, ellers skriver den nogen tal--->(0033) lige efter bios opstartskærmen.. ellers slukker den skærmen og siger at driverne er holdt op med at virke. jeg har lige fået nyt grafikkort asus geforce 460 gtx plus en strømforsyning på 700 w. har prøvet at sidde en anden hdd i den uden held. er blevet rigtig træt af det, så jeg håber i kan hjælpe mig

cpu amd x3 8450
ram 4gb
bundkort ukendt da det er en acer computer
grafikkort asus geforce 460 gtx
størmforsyning 700 w
Hdd 1
cd-rom 1
Avatar billede gomsen9500 Nybegynder
23. december 2012 - 00:27 #1
den Bipper Engang imellem og med forskellig rytme/mellemrum...
Avatar billede webmasterpxp Nybegynder
23. december 2012 - 01:37 #2
Bipper den 1 gang og så 2 gange hurtigt lige bagefter?
Hvis den gør det betyder det, at der er noget galt med dit grafik-kort.
Hvis den bipper anderledes end det, er det nok dit ram som er noget galt med.

Flere detaljer hvis ovenstående er forkert.
Avatar billede gomsen9500 Nybegynder
23. december 2012 - 02:02 #3
ja det har den gjort men,den kan også finde på at bippe helt vildt i opstart.

har lige fået en error imens jeg spillet hitman, fatal directx error: error code dxgi_error_device_removed.. plus at min explorer var ´holdt op med at virke :S
Avatar billede gomsen9500 Nybegynder
23. december 2012 - 02:07 #4
webmasterpxp

det har den også gjort plus at den kan finde på at bippe helt vildt i opstart?- har prøvet med nogen andre ram og det havde ikke nogen virkning. har også prøvet at skifte hdd det virket heller ikke

jeg fik den her imens jeg spillet hitman fatal directx error: error code dxgi_error_device_removed plus at Min Explorer hold op med at virke
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2012 - 07:31 #5
så må du tælle dem hvor mange lange og hvor mange korte

http://www.computerhope.com/beep.htm

http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 08:39 #6
Hent siw og skriv hvad dit bundkort hedder.
Hvis det hardware du putter i bundkortet ikke passer til vil det gå galt:
http://www.gtopala.com/download/oc/siw-setup.exe

Er drivere 100% på plads til hardware? (ingen gule anmærkninger?)
Har du en chipsæt driver der ikke fungerer rigtigt så vil det få indflydelse på hvordan din pc virker.
Avatar billede gomsen9500 Nybegynder
23. december 2012 - 09:59 #7
tak for alle svar.

jeg optager de bip hvis de kommer igen, det er nemlig ikke altid de kommer :S alle driver skulle være på plas windows kan nemlig ikke finde flere driver.
tror computeren er 5 år gammel.
inde på enhedshåndtering er der ikke nogen gule mærker.
jeg har prøvet at lave en 3dmark test og der sker der ikke noget den kommer fint igemmen
Avatar billede gomsen9500 Nybegynder
23. december 2012 - 10:08 #8
mit bundkort er et acer model R5780HVF
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2012 - 10:20 #9
så ved vi hvad bunkort det er

men hør nu efter når den laver de beep lyde

ofte hvis der er flere er det grafikkort eller driver man bare skal opdatere men det kan også være i udu

der er ingen grund til at skrive alt muligt før du ved hvad fejlen er
m.v.h
Avatar billede gomsen9500 Nybegynder
23. december 2012 - 11:05 #10
den har ikke lavet de beep lyde i nu, men da det var galt så lavet den 1 langsom og 2 hurtige
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2012 - 12:16 #11
#10 Det er en video kort fejl lyd.
Avatar billede Bitness Nybegynder
23. december 2012 - 12:38 #12
Som den ikke får nok strøm, har du tjekket om begge pci-e power til gfx sidder ordenligt i?
Avatar billede gomsen9500 Nybegynder
24. december 2012 - 02:52 #13
har kigget efter og de sidder rigtig i.

jeg har prøvet at sætte et andet grafikkort som er lidt ældere og der virker den fint.. så det ryger bare retur det nye.

den der kommer med et svar først vinder de 60 point :) god jul til jer alle og godt nyt år
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2012 - 08:47 #14
ping
Avatar billede 220661 Ekspert
24. december 2012 - 08:48 #15
God jul herfra også :-)
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2012 - 09:26 #16
ok