Avatar billede simsen Mester
21. december 2012 - 21:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Intellisense problem

Hej,

I tror garanteret at det rapler for mig nu (og det gør det sådan set også). Men jeg har altså et problem, som tisser mig fuldstændig af mht. Intellisense (og det her er ikke kun VS2010 - jeg har altid haft "problemet").

Når jeg starter VS op, og begynder at skrive kode, så popper Intellisense op (som den skal) og foreslår mig nogle ting. Det første forslag bliver så markeret og man kan bare trykke på Enter knappen og forslaget bliver sat ind.

Ovennævnte er hvordan jeg gerne vil have det hele tiden. Mit problem ligger i, at ofte, så ændrer den måden at vise forslag på. Nu er første forslag ikke længere markeret, men man skal så bruge pil nedad knappen på tastaturet for at markere og dermed klikke på Enter tasten.

Jeg er fuldstændig overbevist om, at det er mig, der gør et eller andet (ikke altid jeg rammer de korrekte taste kombinationer) men jeg ved bare ikke hvad jeg gør forkert.

Nogen der kender taste kombinationen, så jeg kan få det retur, at jeg bare kan klikke på enter og ikke pilned og derefter enter?

Det eneste fidus jeg selv kender, er at afslutte VS og så starte den op igen. Og det er jeg så også træt af at skulle.

Og ja, jeg ER desperat (= hidsig) over det her, så forsøger om en af jer gutter ved, hvad jeg skal taste :-)

mvh
simsen :-)
Avatar billede bvli Praktikant
21. december 2012 - 21:52 #1
Ja, det er vildt irriterende!

CTRL-ALT-SPACE skal du bruge for at komme tilbage til normalen. Du kan også gøre det via menuen. Edit»advanced»og så noget med smart IntelliSense. Har ikke lige en vs her.

Vær opmærksom på, at genvejen ovenfor godt ka n være lidt sticky. Det nemmeste er at sørge for at popup'en er fremme og så trykke ctrl og alt ned og så massere Space. Du kan se på selve popup'en når den skifter over til at vælge første forslag.
Avatar billede simsen Mester
21. december 2012 - 22:46 #2
bvli

Kors hvor kunne jeg godt nok knus elske dig lige nu - TAK og husk at smide et svar - jeg er bare så mega glad nu :-)
Avatar billede simsen Mester
04. maj 2013 - 19:01 #3
Lukker - skriv endelig hvis du ønsker points :-)