Avatar billede dmg Nybegynder
21. december 2012 - 13:53 Der er 2 kommentarer

Rename columns ved join

Hej,

jeg har foelgende mysql query.

SELECT * FROM equipment
LEFT JOIN configuration_manufacture_supplier as manufacture ON equipment.equipment_manufacture_id=manufacture.manufacture_supplier_id
LEFT JOIN configuration_manufacture_supplier as supplier ON equipment.equipment_supplier_id=supplier.manufacture_supplier_id

Nor jeg modtager resultatet er der 2 columns der hedder manufacture_supplier_id som er logisk nok, men nor jeg modtager det i PHP ville det vaerer rart hvis de havde forskellige navne.
Saa er der en moede jeg kan rename disse columns navne?
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. december 2012 - 14:40 #1
Du kan lave alias på dine forespørgelser.

SELECT manufacture.onfiguration_manufacture_supplier_id AS sup_id_1, ...
Avatar billede dmg Nybegynder
24. juni 2015 - 00:24 #2
Hej michael_stim,

Sorry er paa us keyboard.

Sorry det har vaeret saa lang tid. Kom vaek fra projektet og kom til at oprette en ny artikel her eksperten.dk/spm/1004480

Det virker ik eftersom det er resultsettet som jeg gerne vil rename ik noedvendigvis selve mysql querien