Avatar billede sand5 Nybegynder
21. december 2012 - 10:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flette fra Excel fil til mail med vedhæftet regneark

Hej Jeg bruger office 2010
Jeg skal sende nye prislister ud, og jeg har exeportret mine data ud i et regneark. Herfra fletter jeg dem så til e-mails i outlook og vil så gerne vedhæfte prislisten som enten en pdf eller excel fil.

Mvh Søren
Avatar billede supertekst Ekspert
21. december 2012 - 12:00 #1
Hvor stor er prislisten?

Har konstrueret en model, hvor jeg har indsat et Excelark som fil i et Word dokument (hoveddokument).

Fletfelter er så indsat øverst.

Flet til mail er anvendt og det fungere.

Ellers skal vi måske over i noget VBA..
Avatar billede sand5 Nybegynder
02. januar 2013 - 13:35 #2
Vores prislister er på ca. 250 varer og med 12 rubrikker for hver vare.
Det bedste vil være at kunden modtager den som excel fil så de kan arbejde videre direkte i filen.
mvh Søren
Avatar billede supertekst Ekspert
02. januar 2013 - 14:50 #3
Kan du noget VBA?
Avatar billede sand5 Nybegynder
03. januar 2013 - 14:20 #4
Jeg kunne ikke være mere grøn med hensyn til VBA, jeg måtte først google det før jeg vidste hvad det er.
Men jeg forstår at det er et programmerings værktøj hvor man kan lave en slags machroer til automatisering af opgaver i exehel ?
Hvis man skulle lave noget i VBA (læs få lavet)hvor omfattende ville det så være ? og kan man så flette med et word dokument ( brev ) til mails med adressater i et Excel ark og tilføje en prisliste fra et andet ark og sende mailen ?
Eller findes der en nem måde til at sende ca. 100 mails med vedhæftede filer ?
mvh Søren
Avatar billede supertekst Ekspert
03. januar 2013 - 15:11 #5
Ok - det er i VBA en relativ enkel opgave. Har fremstillet systemer,der minder om det aktuelle:
"Der blev sendt 120 mails på 2 min - tidligere havde man anvendt 4 timer"

Forløbet i systemet via VBA var:
- emailadresse blev fundet i en anden fil (basis var en rykkerfil)
- mail opbygget i Outlook
- standardtekst indsat i mailens "body"
- rykkerfil blev vedhæftet
- mail afsendt til modtager

---

Men der kan være andre forslag..
Avatar billede sand5 Nybegynder
03. januar 2013 - 15:25 #6
Det lyder som en super løsning.
Hvad mener du med relativ enkel ?
mvh Søren