Avatar billede Libra88 Nybegynder
19. december 2012 - 23:57 Der er 11 kommentarer

Hjælp - Bærbar - Fra 6 til 2½ timers batteristrøm!!

Hej.

Kan en venlig sjæl fortælle mig, hvordan det kan være at min dejlige kære lyserøde mini Vaio kan gå fra 6 timers batteristrøm til 2½ timers??

- Jeg har ikke forstand på bærbar og den indvendige teknologi. Jeg er næsten ødelagt af tanken om at skulle være afhængig af min oplader. Det har været så godt at gå rundt med min bærbar, uden at se om strømmen er ved at gå ud.

Men nu har piben fået en anden lyd - hvad er der sket???
Avatar billede milter Ekspert
20. december 2012 - 00:49 #1
Der er måske sket det, at din Vaio har skiftet indstilling fra den mest strømbevarende til den med nedst ydelse?

Kig i vejledningen til den for at finde ud af, hvordan du ændrer indstillinger.
Avatar billede Libra88 Nybegynder
20. december 2012 - 00:54 #2
Nej det er ikke det. Jeg har prøvet lidt af hvert på strømjustering. Har også prøvet hvor den sparer på alt.. Stadig ingenting ://
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
20. december 2012 - 04:41 #3
Download http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653 så kan du følge med i hvad det er som bruger processorkraft.

Men vi kan jo ikke vide hvad det er du gør anderledes.

Du kunne være hvis du sætter den på slumre i stedet for at slukke den, skruer låset på skærmen op, spiller flash spil hele tiden, ser HD film hele tiden. Der er mange muligheder.

Også er der jo muligheden for at batteriet bare ikke er så godt længere.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2012 - 06:54 #4
Kører din blæser noget kraftigere nu end før, kan den være beskidt indeni, og når det sker, bruger alt mere strøm inde i pc.
Avatar billede 2Mida Praktikant
20. december 2012 - 08:46 #5
Hvor gammelt er batteriet? Et batteri holder ca 3 år, derefter går det ned ad bakke med kapaciteten.
Avatar billede Quvang Nybegynder
20. december 2012 - 08:53 #6
Et batteri plejer at få en mindre kapacitet efter 6 måneder og derefter mister den mere og mere kapacitet indtil den når de 3 år hvor de plejer at dø og skulle udskiftes :)
Avatar billede Libra88 Nybegynder
20. december 2012 - 16:48 #7
Årh.. Jo.. Min computer er på sit 2 år nu. Det kan godt være at det er batteriet som er ved at dø ud som I siger. Jeg tjekker dig linket først, så vender jeg tilbage :))
Avatar billede Libra88 Nybegynder
20. december 2012 - 16:51 #8
Jeg skal lige spørge om noget. Kan det også have at gøre med hvad der ligger på min bærbar? Eks. hentning af film og office-pakke?
Avatar billede 220661 Ekspert
20. december 2012 - 17:24 #9
Filer der ligger gemt på harddisken vil ikke påvirke batteri levetiden. Men er din pc snavset, og blæseren kører for fuld skrald hele tiden, med de følger der kommer med her, det vil nedsætte din batteritid væsentligt.
Har du nogensinde fået den renset?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
21. december 2012 - 02:43 #10
Den brugere ikke mere strøm af der ligger flere film på harddisk eller flere programmer.
Avatar billede aliaz Nybegynder
22. december 2012 - 15:24 #11
Dit batteri består formentlig af 6 eller 9 såkaldte celler. Hvis blot én af disse står af, forringes levetiden til det latterlige. Det sker af og til.