Avatar billede flemminghave Novice
19. december 2012 - 17:43 Der er 10 kommentarer

Mindre kapacitet

Hej allesammen.

Jeg er i den uheldige situation at jeg kører med en 64GB primær SSD harddisk.

Jeg har næsten lige installeret Windows 8 og slettede i den forbindelse næsten alt på harddisken.

Mit problem nu, er at det ser ud til at min mænge af ledig harddiskkapacitet falder og falder til et pinkt hvor jeg nu er ved at løbe tør.
Jeg startede med at have næsten 30GB ledig plads og har efterfølgende installeret ca. 10GB programmer, men der forsvinder plads konstant. Hjæælp. :-)

Da jeg skulle installere det nye Windows slettede, eller fjernede jeg, en mulighed/fil på pc'en som frigav næsten 9GB. Jeg kan dog overhovedet ikke huske hvilken fil det var. Kan i hjælpe mig.?
Avatar billede KHHP Juniormester
19. december 2012 - 18:18 #1
Har du forsøgt at åbne Computer og højreklikke på C-drevet (Lokal disk (C:)) og valgt egenskaber. Dernæst klikket på Diskoprydning. Når boksen hvor du kan vælge hvad du vil slette kommer frem, så vælger du "Ryd op i systemfilerne". Her kan markere stort set det hele og så skulle du få lidt eller måske noget mere plads.
Avatar billede Quvang Nybegynder
19. december 2012 - 18:23 #2
Eftersom du konstant bruger din plads så forsvinder den jo også lidt efter lidt.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. december 2012 - 18:42 #3
i den plads, du beregner, du har brugt, er så hiber og swap-filer med. De kan fylde en hel del (ram-afhængige).
Har du flere diske i maskinen, så flyt de temporære filer til andet drev (kontrolpanel/system - avancerede systemindstillinger, fanebladet Avanceret, klik på miljøvariabler, ret TEMP og TMP i begge lister til en plads på andet drev).
19. december 2012 - 21:58 #4
Avatar billede flemminghave Novice
19. december 2012 - 23:18 #5
Jeg har deaktiveret dvale, men det gav mig kun 4GB. Et eller andet sted forsvinder min plads lige så stille hen, jeg ved bare ikke hvor. :-)

Tak for hjælpen. Smid et svar så får i nogle point.
Avatar billede Quvang Nybegynder
20. december 2012 - 08:48 #6
Hver gang du er på nettet opretter du jo en masse filer såsom cookies og andre filer. Med Advance system care kan du rydde op i det. Men vi taler ikke om mere end 1GB max. En disk oprydning ville selvfølgelig hjælpe. En defrag ville også være en ide. Junk files kan også fylde lidt. Genveje kan også fylde lidt. Filer der går igen.

Btw alt der jeg har listet ovenover kan Advance System Care 6 hjælpe med :)
Avatar billede Quvang Nybegynder
20. december 2012 - 10:02 #8
Sidste gang jeg kørte defrag fik jeg 30GB mere plads. Så det er da i hvert fald løgn at defrag ikke hjælper. Hvad basere du det på?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. december 2012 - 10:15 #9
prøv evt med http://www.jam-software.com/treesize_free/
så kan du let holde øje med dine mappers størrelser, og se, hvor pladsen går hen.
Avatar billede MADOlsen Forsker
20. december 2012 - 14:38 #10
#8 Det er en kendt sag, at min IKKE skal defragmentere en SSD.