Avatar billede bakkers Nybegynder
19. december 2012 - 15:33 Der er 5 kommentarer

Url rewrite i IIS

Hej

Jeg har en side hvor linket ind til en profil i dag er

www.minSide.dk/test/profil.asp?id=20

Det vil jeg jo gerne lave lidt pænere især for at profilerne lettere kan dele deres side.

Jeg vil gerne lave så de fx kan skrive www.minSide.dk/test/ProfilNavn istedet for.

Jeg kører på IIS og har fået at vide at jeg skal lave en rewrite regel i web.config men jeg har efter meget søgning ikke fundet det jeg skal bruge.

Er der nogle der kan hjælpe?

Mvh
Thomas
Avatar billede keysersoze Guru
19. december 2012 - 16:27 #1
web.config er som udgangspunkt noget man benytter i forbindelse med ASP.NET og ikke ASP. Er ASP.NET understøttet på serveren og hvis så hvilken version?
Avatar billede bakkers Nybegynder
19. december 2012 - 16:32 #2
Jeg ved asp.net er understøttet men ikke hvilken version. Vil det sige at da jeg kører med asp så kan jeg ikke bruge den web config fil?
Avatar billede keysersoze Guru
19. december 2012 - 18:16 #3
Det burde du godt kunne - men ellers er alternativet fx http://www.web-dev.dk/post/Pc3a6n-brugervenlig-og-sc3b8gemaskinvenlig-URL-med-ASP.aspx
Avatar billede bakkers Nybegynder
21. december 2012 - 10:19 #4
Hej keysersoze

Dit link løste mit problem. Smid et svar så får du points :)

Tak for hjælpen alle sammen.

Mvh
Thomas
Avatar billede keysersoze Guru
21. december 2012 - 18:16 #5
svar