Avatar billede Smitche Praktikant
19. december 2012 - 10:30 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvad er en PDO forbindelse? Og hvorfor bruge dette?

Ja mit spørgsmål går på hvad er en PDO forbindelse? Hvad kan en PDO-forbindelse?

Og hvorfor bruge dette, fremfor fx en msqli-forbindelse?
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2012 - 11:07 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
19. december 2012 - 14:42 #2
PHP er opbygget modulaert, hvor der er kerne funktionalitet og saa er der saakaldte extensions der kan loades (hvilke der loades angives i php.ini).

Til database adgang er der et hav af extensions.

Til MySQL adgang er der mulighed for at loade 2 extensions: mysql og mysqli. mysql er meget gammel og det kan absolut anbefales at bruge mysqli.

PDO er ogsaa en database extension, men den er ikke til en bestemt database. Man kan bruge PDO med de fleste databaser. Bl.a. MySQL.

Fordelene ved at bruge PDO fremfor mysqli er:
* det vil vaere langt nemmere at skifte til en anden database end MySQL
* PDO API er paa nogen omraader lidt nemmere end mysqli API
Avatar billede Smitche Praktikant
19. december 2012 - 16:38 #3
Mange tak for dit svar. Men er ikke sikker på hvad API er?
Avatar billede Smitche Praktikant
19. december 2012 - 16:39 #4
Er den ene hurtigere end den anden?

Er ny på sitet, er ikke sikker på hvordan det foregår med disse point-giving?
Avatar billede arne_v Ekspert
19. december 2012 - 16:53 #5
Taenk paa et API som en samling af beslaegtede funktioner.
Avatar billede Smitche Praktikant
22. december 2012 - 10:53 #6
Lukket
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2012 - 15:39 #7
Og du tog selv point fordi?
Avatar billede Smitche Praktikant
22. december 2012 - 15:48 #8
Det beklager jeg? Jeg fik en besked om at man skulle lukke sine spørgsmål, og er ikke sikker på hvordan det foregår hverken med at give point eller lukke spørgsmål? Så fandt jeg en tråd hvor der stod man skulle klikke noget af og kan ikke se det, med mindre jeg selv gør det? Så hvordan giver jeg dig disse point så?
Avatar billede Smitche Praktikant
22. december 2012 - 15:49 #9
Der stod disse svar man giver point er gule?
Avatar billede Smitche Praktikant
22. december 2012 - 15:51 #10
Avatar billede Smitche Praktikant
22. december 2012 - 16:19 #11
Hvis du ser ovenover har jeg faktisk spurgt om hvordan man giver point, og eftersom du har ikke har svaret på det, men alligevel skrevet en ny kommentar, troede jeg ikke der var mulighed for det. Og lukkede derfor tråden på beordring af en anden bruger.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. december 2012 - 17:18 #12
Du kunne have bedt dem som du synes havde bidraget med noget fornuftigt om at laegge et svar.
Avatar billede Smitche Praktikant
22. december 2012 - 21:19 #13
Det beklager jeg. Er du interesseret i at få pointene, så kan jeg oprette et nyt spørgsmål hvor du skrive svar og få disse.
Avatar billede Smitche Praktikant
22. december 2012 - 21:21 #14
Det vil jeg meget gerne gøre, da jeg på ingen måde ville snyde og frarøve disse pointene.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2012 - 00:34 #15
Jeg samler faktisk paa point, saa ja tak.
Avatar billede Smitche Praktikant
26. december 2012 - 12:53 #16
Jeg har nu oprettet dette spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/974239.

Så kan du skrive svar der og få de 60 point.
Avatar billede Smitche Praktikant
26. december 2012 - 12:54 #17
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2012 - 13:54 #18
tak