Avatar billede vega84 Nybegynder
18. december 2012 - 17:56 Der er 4 kommentarer

Problem med Qnap NAS 412

Hej.

Jeg har problemer med min NAS, jeg kan ikke logge på den :(
Jeg har prøvet at tage alle diske ud, og så finde Qfinder den fint.. Har selv på fornemmelsen at diske måske er blevet fyldt op og derfor kører utroligt sløvt, kan høre disken arbejder hele tiden.
Nogen der har et godt råd, så jeg kan komme i kontakt med den?
Avatar billede Alfred99 Nybegynder
18. december 2012 - 21:11 #1
Hej Vega

Jeg har en TS410, som efter den sidste softwareopdatering (3.8.1) har opført sig rigtig mærkeligt. Kan ikke findes af Qfinder, Qget virker ikke, samt mange af de øvrige tjenester.

Jeg har prøvet at nedgradere til 3.6.1, men uden det store resultat. Den sidste uge har været med influenza, men jeg regner med at kaste mig over den inden for de næste par dage.

Hvis jeg finder noget der er værd at dele, giver jeg lyd
Avatar billede vega84 Nybegynder
18. december 2012 - 22:02 #2
Hej Alfred99

Jeg har sjovt nok fået min til at fungere igen nu, tog en reset af den og nu ser den ud til at fungere fint igen.. Har også opdateret til sidste nye firmware
Avatar billede Alfred99 Nybegynder
19. december 2012 - 18:24 #3
Hej Vega

Når du siger "reset", er det så "tilbage til fabriksindstillinger". Jeg har overvejet det lidt, men er bange for at den "glemmer" det raid der ligger, og dermed alle data
Avatar billede vega84 Nybegynder
19. december 2012 - 21:53 #4
Det er den reset som er bag på NAS'en, du skal bruge en spids genstand for at kunne trykke på den, den sidder i højre øverste hjørne. Den nulstiller admin password og evt. ip indstillinger du måtte have lavet, ellers har den ikke ændre eller slettet noget her. Jeg tror ikke den gør noget ved din harddisk opsætning.